Bemærk: Kan ikke leveres før jul.
Forventes på lager: 07-04-2010
Klasseledelse er et begreb, der efterhånden har vundet bredt indpas i den danske undervisningsverden. Ikke underligt, for god undervisning er nok så meget afhængig af lærerens evne til at lede arbejdet i klasseværelset.
I Læreren som leder gives en indføring i historisk og aktuel forskning i klasseledelse. Forfatterne gennemgår, hvad begrebet klasseledelse dækker, og hvordan klasseledelse virker i praksis. Bogen indeholder cases fra praksis i henholdsvis indskoling, mellemtrin, udskoling og gymnasium. Endelig rummer den interview med lærere, der mestrer klasseledelse. I bogen er indlagt en dvd med videooptagelser af vellykkede undervisningsforløb til illustration af bogens pointer. Helle Plauborg er lærer, cand.mag. i pædagogik og socialvidenskab og lektor i KLEO, Professionshøjskolen UCC. Jytte Vinther Andersen lærer og udviklingskonsulent i KLEO, Professionshøjskolen UCC. Gitte Holten Ingerslev er ph.d. og lektor ved Institut for didaktik, DPU, Aarhus Universitet. Per Fibæk Laursen er professor ved Center for grundskoleforskning, DPU, Aarhus Universitet.
| Forlag | Hans Reitzels Forlag |
| Forfattere | Gitte Holten Ingerslev, Per Fibæk Laursen, Helle Plauborg, Jytte Vinther Andersen |
| Type | Bog |
| Format | Hæftet |
| Sprog | Dansk |
| Udgave | 1. (07-04-2010) |
| Oplag | 5. (09-08-2022) |
| Første udgivelsesår | 2010 |
| Originalsprog | Dansk |
| Sideantal | 213 |
| Indbinding | Hæftet |
| Mål og vægt | B: 136mm, H: 216mm, D: 15mm, Vægt: 262g |
| ISBN-13 / EAN-13 | 9788741253763 |