Læring, dannelse og udvikling: Kvalificering til fremtiden i daginstitution og skole (Bog, Hæftet, Dansk) af Dion Sommer

Læring, dannelse og udvikling: Kvalificering til fremtiden i daginstitution og skole (Bog, Hæftet, Dansk)

Forfattere: Dion Sommer, Jan Tønnesvang, Klaus Nielsen, Lene Tanggaard, Jacob Klitmøller, Annegrethe Ahrenkiel, Ingrid Pramling Samuelsson, Gert Biesta, Margareta Serder, Malin Ideland, Noomi Matthiesen, Jesper Aagaard


Nedsat pris! Læring, dannelse og udvikling: Kvalificering til fremtiden i daginstitution og skole

Forlag: Gyldendal

  • Type: Bog
  • Format: Hæftet
  • Sprog: Dansk Sprog: Dansk
  • ISBN-13: 9788741258089
  • Udgave: 1. (15-01-2015)
  • Oplag: 2. (22-05-2015)
  • Første udgivelsesår: 2015
  • Fagredaktør: Dion Sommer, Jacob Klitmøller
  • Originalsprog: Dansk
  • Sideantal: 339
  • Indbinding: Hæftet
  • Mål og vægt: B: 127mm, H: 202mm, D: 2mm, Vægt: 45g

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Alle Kategorier som dette produkt er en del af

  = Emner / kategorier
  = Sektioner / guides
  = Specialsider
  = Kampagner

Beskrivelse

Den fremtid, vores børn skal leve i, bliver radikalt anderledes end i dag. Globalisering og hurtig samfundsforandring har skabt et stigende ”fremtidspres” på daginstitution og skole. Denne situation stiller nye krav til børns læring, dannelse og udvikling. Skolen er konstant i fokus med spørgsmålet: ”Kan den levere varen?” Kampen om daginstitutionspædagogikken er tilsvarende i fuld gang: ”Skal små børn lære eller lege?” Hvad er op og ned i den polariserede debat?

Læring, dannelse og udvikling – kvalificering til fremtiden i daginstitution og skole forholder sig aktivt sig til denne problematik. I dette konfliktfyldte felt, præget af ideologi og holdninger, har vi fundet det nødvendigt at forankre bogen i forskning. Den er derfor skrevet af aktive forskere, som er særligt kyndige inden for deres specifikke emne.

Bogen er et kritisk opgør med den dominerende PISA-tænkning i skolen og den stigende tendens til skoleficering af daginstitutionen. Forfatterne fremlægger en række konstruktive faglige og brugbare svar på spørgsmålet: Hvilken læring, dannelse og udvikling kvalificerer bedst vores børn til fremtiden?

Bogen henvender sig pædagog- og lærerstuderende samt studerende på en lang række diplomuddannelser og pædagogisk orienterede fag og moduler på universiteterne. Derudover vil den være inspirerende læsning for alle andre fagpersoner, som er engageret i børns og unges læring og udvikling.

Jacob Klitmøller er adjunkt i pædagogisk psykologi, Psykologisk Institut, Aarhus Universitet. Han forsker i brugen af undervisningsteknikker, fænomenologisk læringsteori og betydningen af skolebørns oplevelse af undervisning.

Dion Sommer er professor i udviklingspsykologi, Psykologisk Institut, Aarhus Universitet. Han forsker bl.a. i barndomspsykologi, udvikling og pædagogik i vor tid.

Læsernes anmeldelser (0)