Bemærk: Kan leveres før jul.
Forventes på lager: 07-06-2016
Fås som e-bog!
Del af serien Lærerprofiler i dansk - nye mål og kompetencer
I dette hæfte fremstiller Inger Maibom og Henrik Balle Nielsen dansklærerens kompetencer inden for området Læsning og læseundervisning i 1.-6. klasse. Forfatterne viser, hvordan teoretisk viden om læseprocesser og læseudvikling kan anvendes i den konkrete undervisning i læsning, herunder i krydsfelter mellem læringsmål, metoder og læremidler. Eksempelvis kan dansklæreren med fordel undervise i ordafkodning med nogle læremidler og undervise i sprog- og tekstforståelse med andre læremidler. Ordafkodning og tekstforståelse er hver for sig og i sammenhæng afgørende komponenter i læsning, som der skal undervises eksplicit i.Hæftet formulerer et tilbageblik på udviklingen i teorier om læsning og læseundervisning og fokuserer på formidling af ny, aktuel forskningsviden. Læseundervisningen skal skabe grundlag for, at eleven kan tilegne sig en lang række læsestrategier med udgangspunkt i sprog og kognition. Hæftet diskuterer i øvrigt en række evalueringsformer til brug for vurdering af elevernes læseudvikling, herunder løbende og summativ evaluering. Kapitlet afsluttes med en række studieopgaver inden for relevante områder i læsedidaktik.
Hæftet er et særtryk af et kapitel fra serien Lærerprofiler i dansk. Serien, som omfatter tre bind, introducerer til det nye danskfag i læreruddannelsen (2013), herunder de i alt otte kompetenceområder for hhv. 1.-6. klassetrin og 4.-10. klassetrin.
Se vores store udvalg af notesbøger i høj kvalitet. Vi har bl.a. notesbøger fra mærker som Moleskine og Paperblanks.
| Forlag | Samfundslitteratur |
| Forfatter | Niels Mølgaard Benny Bang Carlsen |
| Type | Bog |
| Format | Paperback |
| Sprog | Dansk |
| Udgave | 1. (07-06-2016) |
| Oplag | 1. (07-06-2016) |
| Originalsprog | Dansk |
| Sideantal | 77 |
| Indbinding | Paperback |
| Mål og vægt | B: 156mm, H: 232mm, D: 8mm, Vægt: 152g |
| ISBN-13 / EAN-13 | 9788759323991 |