Forventes på lager: 01-01-2002
Bogen beskriver og analyserer det uformelle læringsmiljø, som ofte danner baggrund for at børn begynder at læse og skrive før de kommer i skole. Bogens eksempler og analyser er et teoretisk og praktisk opgør med den opfattelse, at indgangen til den første læsning og skrivning kun kan foregå på basis af undervisning i det alfabetiske princip.Gennem forfatterens egen spørgeskemaundersøgelse af førskolelæseres opvækst, samt anden forskning på området, påviser bogen at hjemmenes formidling på læse- og skriveområdet har mere tilfælles med tilegnelsen af talesprog end med skolens læseundervisning.
| Forlag | Alinea |
| Forfatter | Kjeld Kjertmann |
| Type | Ebog |
| Format | |
| Sprog | Dansk |
| Udgivelsesdato | 01-01-2002 |
| Udgiver | Alinea |
| Sideantal | 256 Sider |
| Filtype | |
| Kopibeskyttelse | DigitalVandmaerkning |
| Datamining | Ikke tilladt |
| ISBN-13 / EAN-13 | 9788723026903 |