Lillegruppen: projektbeskrivelse & 1. evaluering efter ét år med Lillegruppen - et pilotprojekt om supplerende undervisning i en folkeskoles 6.-7. kl., Aslev Skole, Varde Kommune (bog, hæftet, dansk)

Af: Ole Bjørn Jacobsen


  • Forlag: Tibet
  • Format: Hæftet
  • Sprog: Dansk
  • Sideantal: 59
  • Dato for udgivelse: 19-10-2009
  • Udgivelse: 1. udgave, 2009.
  • ISBN-13: 9788788465815
  • Produkt type: Bog
  • År for denne udgave: 2009
  • Første udgivelsesår: 2009
  • Originalsprog: Dansk
  • Udgave: 1
  • Oplag: 1

Levering: 5 - 10 hverdage

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Tilføj til bogliste

Alle Kategorier som dette produkt er en del af

  = Emner / kategorier
  = Sektioner / guides
  = Specialsider
  = Kampagner

Beskrivelse

Et pilotprojekt om supplerende folkeskoleundervisning i 6.-7. normalklasseregi på Alslev Skole i Varde Kommune.
Antagelsen er, at der i de fleste normalklasser befinder sig enkelte elever, som har svært ved at følge med i en del af den traditionelle undervisning, og kommer derfor let kommer bagud. Det mærkes af forskellige årsager tiltagende sværere at få tid, rum og muligheder for også at give disse ellers normalt begavede elever det ekstra skub, der skal til, for at de føler sig som en ligestillet part af helheden.
Hvis eleverne skal have gavn af et sådan tiltag, er det vigtigt at tage udgangspunkt i en nødvendig pædagogisk forforståelse af den enkelte elevs hele situation, herunder:
- at tage udgangspunkt i elevens eksisterende evner (læringsforudsætninger)
- at den tilbudte undervisning skal have et andet og supplerende indhold end den, der traditionelt foregår i stamklassen
- at elevens selverkendelse og -respekt mærkbart skærpes, sådan at det i nødvendigt omfang bibringer tilstrækkelige ressourcer ved deltagelse i normalklasseregi
- at forældrene både indledningsvis og fortløbende er indstillet på at deltage aktivt, også på hjemmefronten
- at Lillegruppe-lærerens basisviden, herunder tværfaglige formåen er til stede for at kunne bygge videre på elevens respektive læringsforudsætninger, også selvom der skal tages udgangspunkt i nok så specielle talenter
- at have et skarpt fokus på en elevs succesoplevelser i undervisningen.

Anmeldelser (0)