Literacy i læringskontekster (bog, hæftet, dansk)

Af: Literacy i læringskontekster


Nedsat pris! Literacy i læringskontekster
  • Forlag: Klim
  • Format: Hæftet
  • Type: Bog
  • Sprog: Dansk
  • ISBN-13: 9788771294941
  • Udgave: 1. (17-08-2015)
  • Oplag: 1. (17-08-2015)
  • Første udgivelsesår: 2015
  • Serie: Literacy og læring
  • Originaltitel: Literacy i læringskontekster
  • Omslagsgrafiker: Christian Hvid
  • Oversætter: Connie Møller Christensen
  • Originalsprog: Dansk
  • Sideantal: 324
  • Indbinding: Hæftet
  • Mål og vægt: B: 174mm, H: 242mm, D: 24mm, Vægt: 569g

Levering: 2 - 5 hverdage

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Tilføj til bogliste

Alle Kategorier som dette produkt er en del af

Beskrivelse

‘Literacy i læringskontekster’ er en grundbog, der præsenterer en række artikler fra ny nordisk modersmålsdidaktisk forskning.
Literacybegrebet står centralt i samtidens uddannelsestænkning. Hvordan kan man som underviser arbejde for, at elever og studerende udvikler de kompetencer, der er nødvendige for at leve og lære i et komplekst tekstlandskab? Udvikling af literacy har en vigtig social og samfundsmæssig side. Den har også en individuel side, som angår den enkeltes udvikling og oplevelse af at få tilgang til vigtige kommunikationsarenaer, og til selv at kunne ytre sig mundtligt og skriftligt.
‘Literacy i læringskontekster’ belyser literacy fra både et individuelt og et samfundsmæssigt perspektiv. Bogens artikler giver et mangfoldigt billede af, hvad literacy i læringskontekster både er og kan blive for barnet i dagtilbud, for eleven på forskellige klassetrin, for den studerende og for læreren.
‘Literacy i læringskontekster’ er delt i fire dele: skønlitterær literacy, multimodal literacy og et didaktisk perspektiv på udvikling af literacy.
‘Literacy i læringskontekster’ henvender sig til studerende og undervisere ved læreruddannelsen, pædagoguddannelsen og efter- og videreuddannelse inden for tekstpædagogik og skriftsprogsdidaktik.

Anmeldelser (0)