Markedsret 2: Markedsføringsret og konkurrenceværn (Ebog, pdf, drm, Dansk) af Palle Bo Madsen

Markedsret 2: Markedsføringsret og konkurrenceværn

(Ebog, pdf, drm, Dansk)
Forfatter: Palle Bo Madsen

PRIS
586,- kr
Levering: Straks (Leveres på e-mail)

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Flere lovændringer – af større eller mindre gennemgribende karakter – er blevet gennemført, siden bogens 6. udgave udkom i 2015. Mest iøjnefaldende på markedsføringsområdet er en helt ny hovedlov (markedsføringsloven), som trådte i kraft i 2017. Den er blevet præsenteret som mere ”forenklet og overskuelig” end sin forgænger, hvilket dog nærmer sig vildledende markedsføring af loven. Der er sket en større omskrivning af loven med en mere eksplicit opdeling i B2B- og B2C-forhold og i det hele taget en mere tekstnær implementering af det underliggende handelspraksisdirektiv på B2C-området. Antallet af paragraffer i loven er som følge heraf vokset.

Bogen kan bruges både som lærebog i undervisningen på højere læreanstalter og som opslags- og håndbog for praktikere.

Markedsret Del 2 knytter sig til Markedsret Del 1 om konkurrencebegrænsningsretten, som udkom i 7. udgave i starten af 2018. Behandlingen af lovbestemte enerettigheder (immaterialrettigheder) sker i en selvstændig Del 3. Trilogien skal ses som et hele, og kapitlerne er nummereret fortløbende, således at denne Del 2 starter med kapitel 3.

Læsernes anmeldelser (0)

Alle detaljer

Forlag DJØF/Jurist- og Økonomforbundets Forlag
Forfatter Palle Bo Madsen
Type Ebog
Format pdf, drm
Sprog Dansk
Udgave 07
Udgivelsesdato 04-02-2019
Sideantal 380 Sider
Filtype pdf
Filstørrelse 10885 KB
Kopibeskyttelse AdobeDRM
Datamining Ikke tilladt
ISBN-13 / EAN-13 9788771982824