Medieanalyse, Medieteori og Medietemaer (Bog, Hæftet, Dansk) af Palle Schantz Lauridsen og Erik Svendsen

Medieanalyse, Medieteori og Medietemaer

(Bog, Hæftet, Dansk)

Nedsat pris! Medieanalyse, Medieteori og Medietemaer


Bemærk: Kan ikke leveres før jul.

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

MEDIEanalyse, -teori og -temaer består af tre værker, der præsenterer medieforskningens analysemetoder og teorier, og som sætter fokus på en lang række af de temaer, der ofte diskuteres i forbindelse med forståelsen af mediernes indflydelse.


Medieanalyse giver en analytisk og historisk forståelse af centrale enkeltmedier som fx film, dokumentar, radio, tv, blogs og tværmediale tekster. 


Medieteori kortlægger de aktuelt dominerende teorier, der sætter vores brogede mediekultur på begreb, fx kommunikationsteori, kognitionsteori, mediehistorie, deltagelses- og celebritykultur. 


Medietemaer undersøger på tværs af analysemetoder og teoretiske tilgange, hvordan man kan forstå aktuelle medietemaer som køn, sport, identitet, dannelse, underholdning, kultur og krig.

Måske kunne nedenstående have interesse

Har du brug for en notesbog?

Se vores store udvalg af notesbøger i høj kvalitet. Vi har bl.a. notesbøger fra mærker som Moleskine og Paperblanks.

Se hele udvalget her

Læsernes anmeldelser (0)

Alle detaljer

Forlag Samfundslitteratur
Forfatter Palle Schantz Lauridsen og Erik Svendsen
Type Bog
Format Hæftet
Sprog Dansk
Udgave 2. (28-08-2023)
Oplag 3. (19-08-2025)
Originalsprog Dansk
Sideantal 1052
Indbinding Hæftet
Mål og vægt B: 171mm, H: 242mm, D: 64mm, Vægt: 2098g
ISBN-13 / EAN-13 9788759343548