Mediepsykologi (Bog, Dansk) af Peter Allingham

Mediepsykologi

(Bog, Dansk)
Forfatter: Peter Allingham

Forlag: Frydenlund

Bemærk: Kan ikke leveres før jul.

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Moderne kommunikationsteknologier har bragt individet i fokus på andre måder, end de traditionelle massemedier har gjort det.
Det gør en udvidet forståelse af, hvad medier er, og hvordan de påvirker, relevant. Et nøglepunkt til en forbedret forståelse af, hvordan medier påvirker, er derfor at supplere de teknologi- og kulturorienterede teorier om mediepåvirkning.
Det kan ske med forklaringer på, hvordan de enkelte medier i kraft af deres teknologiske indretning og æstetiske udtryk bearbejder og organiserer menneskelig sansning og bevidsthed.
I bogen gives forskellige eksempler på, hvordan det sker, såvel individuelt som i forbindelse med større grupper.
Peter Allingham er lektor i medieanalyse og tekstanalyse ved Institut for Kommunikation ved Aalborg Universitet.

Læsernes anmeldelser (0)

Alle detaljer

Forlag Frydenlund
Forfatter Peter Allingham
Type Bog
Sprog Dansk
Udgave 1. (14-03-2008)
Oplag 1. (14-03-2008)
Første udgivelsesår 2008
Sideantal 51
Mål og vægt B: 170mm, H: 245mm, D: 4mm, Vægt: 130g
ISBN-13 / EAN-13 9788778876409