Bemærk: Kan leveres før jul.
Forventes på lager: 26-09-2016
Medierne omtales ofte som den fjerde statsmagt: en kulegravende, demokratisk institution, der holder politikere og magthavere under opsyn.
Men relationen mellem politik, medier og samfund er i praksis mere kompleks. Medierne ansporer magthaverne til at holde sig på måtten; men politikere, interesseorganisationer og andre magtfulde institutioner søger samtidig i høj grad at styre mediedagsordenen. Desuden er mediedækningen præget af, hvad der falder i offentlighedens smag. Endelig er spørgsmålet, hvad vi overhovedet forstår ved en medieoffentlighed i en virkelighed præget af sociale medier, hvor privatpersoner i vidt omfang genererer medieindholdet og kommunikerer om politik og samfundsforhold på nye måder.
Medier politik og samfund giver en indføring i mediernes samfundsmæssige betydning igennem i en række nedslag:
Redigeret af Thomas Olesen, lektor i statskundskab på Aarhus Universitet.
| Forlag | Hans Reitzels Forlag |
| Forfattere | Anne Skorkjær Binderkrantz, Mark Blach-Ørsten, Christian Elmelund-Præstekær, Christoffer Green-Pedersen, Stig Hjarvard, David Nicolas Hopmann, Jakob Linaa Jensen, Jørn Loftager, Thomas Olesen, Morten Skovsgaard, Rune Slothuus, Rasmus Tue Pedersen, Arjen van Dalen, Ida Willig, Lene Aarøe |
| Type | Bog |
| Format | Hæftet |
| Sprog | Dansk |
| Udgave | 1. (26-09-2016) |
| Oplag | 3. (22-12-2021) |
| Første udgivelsesår | 2016 |
| Serie | Statskundskab |
| Fagredaktør | Thomas Olesen |
| Originalsprog | Dansk |
| Sideantal | 250 |
| Indbinding | Hæftet |
| ISBN-13 / EAN-13 | 9788741263250 |