Multimodalitet i skolen: Analyse og produktion i et socialsemiotisk, scenariedidaktis... (Bog, Paperback, Dansk)

Multimodalitet i skolen: Analyse og produktion i et socialsemiotisk, scenariedidaktisk perspektiv (4-10. klasse) (Bog, Paperback, Dansk)

Af: Simon Skov Fougt og Anne Løvland


Forlag: Dafolo Forlag

  • Type: Bog
  • Format: Paperback
  • Sprog: Dansk Sprog: Dansk
  • ISBN-13: 9788771607130
  • Udgave: 1. (20-12-2018)
  • Oplag: 1. (20-12-2018)
  • Første udgivelsesår: 2018
  • Serie: Undervisning og læring
  • Omslagsgrafiker: Studio Sabine Brandt
  • Fagredaktør: Tatjana Novovic Fougt
  • Originalsprog: Dansk
  • Sideantal: 202
  • Indbinding: Paperback
  • Mål og vægt: B: 170mm, H: 240mm, D: 120mm, Vægt: 490g

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Alle Kategorier som dette produkt er en del af

  = Emner / kategorier
  = Sektioner / guides
  = Specialsider
  = Kampagner

Beskrivelse

Denne bog er rettet mod dansklærere i grundskolen og danskundervisning på læreruddannelsens nationale modul 4 i udskolingen, Multimodale tekster. Bogen præsenterer og udfolder en socialsemiotisk forståelse af multimodalitet i et scenariedidaktisk perspektiv, dvs. undervisning, som kombinerer analyse med produktion, inspireret af, hvordan man analyserer og producerer multimodalt i verden uden for skolen. 


Det er således gennemgående i bogen, at det multimodale arbejde i skolen for det første skal være kontekstafhængigt og indgå i sociale kommunikationssituationer, for det andet at det skal ske i en vekselvirkning mellem analyse og produktion. Multimodalitet i et scenariedidaktisk perspektiv handler således om at sætte eleverne i sociale situationer, hvor det giver mening at arbejde analytisk eller produktivt med multimodale tekster.


Bogen giver læseren et multimodalt begrebsapparat og viser, hvordan det kan anvendes gennem modelanalyser af både fiktive og ikke-fiktive tekster, ligesom bogen løbende lægger op til produktive opgaver. Følgende begreber er i centrum: 

  • Socialsemiotik
  • Multimodalitet 
  • Modalitet 
  • Redundans 
  • Funktionel specialisering 
  • Affordans 
  • Transformation 
  • Transduktion 

Bogen er skrevet af lektor i dansk og scenariedidaktiker Simon Skov Fougt og den norske professor Anne Løvland, som regnes for en af Nordens førende forskere i multimodalitet.

Måske kunne nedenstående have interesse

Har du brug for en notesbog?

Se vores store udvalg af notesbøger i høj kvalitet. Vi har bl.a. notesbøger fra mærker som Moleskine og Paperblanks.

Se hele udvalget her

Læsernes anmeldelser (0)