Bemærk: Kan leveres før jul.
Forventes på lager: 26-02-2018
Dette er et engangshæfte til undervisning af elever med ordblindhed og fonologiske vanskeligheder. Materialet kan bruges fra 3. klasse og fremefter.
Tilgang
I Ord undervises eleverne i tre relevante ordlæse- og stavestrategier med det formål at give dem solide og overskuelige strategier til at læse og stave ord.
En af de grundlæggende strategier i Ord er den multisensoriske teknik, ’tapping’, der hjælper eleverne med at fastholde bogstavernes lyde i arbejdshukommelsen. Herudover giver strategien eleverne en taktil og kinæstetisk fornemmelse for syntese, altså at lydene kan samles til en sammenhængende lydstreng i form af stavelser og ord.
Materialet understøtter elevernes brug af læse-skriveteknologier som f.eks. ordforslagsprogrammer, fordi læse- og stavestrategierne i Ord gør det lettere for eleverne at vælge den rigtige bøjningsform eller den rigtige vokal.
Indhold
Ord 4 er det fjerde af fem elevhæfter i serien, og eleverne arbejder i dette hæfte med at finde ords rødder samt for- og efterstavelser. Ord 4 bygger dermed videre på Ord 1, 2 og 3, hvor eleverne arbejdede med lydrette enstavelses- og flerstavelsesord samt vokallyde.
Ord 4 består af følgende kapitler:
Se vores store udvalg af notesbøger i høj kvalitet. Vi har bl.a. notesbøger fra mærker som Moleskine og Paperblanks.
| Forlag | Alinea |
| Forfattere | Birgit Dilling Jandorf, Mikael Højbjerg, Thomas Mose, Inga Thorup Thomsen |
| Type | Bog |
| Format | Hæftet |
| Sprog | Dansk |
| Udgave | 1. (26-02-2018) |
| Oplag | 7. (17-10-2024) |
| Første udgivelsesår | 2017 |
| Serie | Ord |
| Originalsprog | Dansk |
| Sideantal | 56 |
| Indbinding | Hæftet |
| Mål og vægt | B: 213mm, H: 298mm, D: 8mm, Vægt: 245g |
| ISBN-13 / EAN-13 | 9788723524089 |