Bemærk: Kan leveres før jul.
Forventes på lager: 09-08-2018
Dette er en lærervejledning til undervisning af elever med ordblindhed og fonologiske vanskeligheder.
Tilgang
I Ord undervises eleverne i tre relevante ordlæse- og stavestrategier med det formål at give dem solide og overskuelige strategier til at læse og stave ord.
En af de grundlæggende strategier i Ord er den multisensoriske teknik ’tapping’, der hjælper eleverne med at fastholde bogstavernes lyde i arbejdshukommelsen. Herudover giver strategien eleverne en taktil og kinæstetisk fornemmelse for syntese, altså at lydene kan samles til en sammenhængende lydstreng i form af stavelser og ord.
Materialet understøtter elevernes brug af læse-skriveteknologier som f.eks. ordforslagsprogrammer, fordi læse- og stavestrategierne i Ord gør det lettere for eleverne at vælge den rigtige bøjningsform eller den rigtige vokal.
Indhold
Lærervejledningen til Ord introducerer de tre ordlæse- og stavestrategier, som ligger til grund for elevhæfterne. Vejledningen indeholder også en side til side-vejledning, som støtter læreren i brugen af materialet.
Lærervejledningen består af følgende kapitler:
Se vores store udvalg af notesbøger i høj kvalitet. Vi har bl.a. notesbøger fra mærker som Moleskine og Paperblanks.
| Forlag | Alinea |
| Forfattere | Birgit Dilling Jandorf, Mikael Højbjerg, Thomas Mose, Inga Thorup Thomsen |
| Type | Bog |
| Format | Hæftet |
| Sprog | Dansk |
| Udgave | 1. (09-08-2018) |
| Oplag | 6. (06-09-2021) |
| Serie | Ord |
| Originalsprog | Dansk |
| Sideantal | 184 |
| Indbinding | Hæftet |
| Mål og vægt | B: 212mm, H: 300mm, D: 14mm, Vægt: 710g |
| ISBN-13 / EAN-13 | 9788723517050 |