Realskolen gennem 200 år Bind 1-2 (Bog, Flerbindsværk, Dansk)

Realskolen gennem 200 år Bind 1-2 (Bog, Flerbindsværk, Dansk)


Forlag: Danmarks Privatskoleforening

  • Type: Bog
  • Format: Flerbindsværk
  • Sprog: Dansk Sprog: Dansk
  • ISBN-13: 9788798801719
  • Sideantal: 446
  • Dato for udgivelse: 22-9-2010
  • Udgivelse: 1. udgave, 2010.
  • Oversætter: Birte Kjær Jensen, Eckhard Bodenstein
  • Redaktion: Christian Larsen
  • Diverse ophavsangivelser: Udefineret funktion: Anne Cornelius
  • Illustrationsangivelser: ill. (nogle i farver)
  • År for denne udgave: 2010
  • Første udgivelsesår: 2010
  • Originalsprog: Dansk
  • Udgave: 1
  • Oplag: 1

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Alle Kategorier som dette produkt er en del af

  = Emner / kategorier
  = Sektioner / guides
  = Specialsider
  = Kampagner

Beskrivelse

At gå i realen og få sin realeksamen betød noget. Med en realeksamen havde man et første ståsted i voksenlivet – det var indgangen til videreuddannelse, til en stilling, en begyndende karriere. Også i dag er en god og fagligt betonet grunduddannelse af stor betydning. Den opfattelse har i hvert tilfælde de fleste forældre, og mange af disse har tillid til, at den private (´real´-)skole fortsat er det sted, som bedst leverer varen.
Realskolens historie er et vindue til en forståelse af den rolle, det private skolevæsen i dag spiller i det samlede uddannelsesbillede. Men det også en understregning af, at vi ikke kan komme videre i udviklingen af vores nutidige skole uden en indsigt i den historie, der har skabt den, som den er. Realskolens historie er også folkeskolens og gymnasiets historie, for realskolen har gennem sin særlige position inden for uddannelsesområdet været med til at præge begge.
Dette værk er den første samlede fremstilling af den danske realskole. I værket skildres realskolen i debat og lovgivning, tilsyns- og eksamensforhold, ideologi, pædagogik og fag, realskolens ledere, lærere og elever, realskolen i lokalsamfundet og den organisatoriske historie.

Læsernes anmeldelser (0)