Bemærk: Kan leveres før jul.
Forventes på lager: 28-02-2014
Skoleparathed er noget, der skabes i interaktionen mellem barnet og dets omgivelser. Den måde, overgang og skolestart forløber på, udtrykker ikke blot noget om barnet, men i høj grad også om det system, som familie, skole, dag- og fritidstilbud tilsammen udgør. Og det system kan enten understøtte eller begrænse barnets muligheder for at skabe sig en positiv identitet og selvforståelse som skolebarn.
En udfordring i samarbejdet om børns skolestart er, at der mangler en sammenhængende forståelse af den fælles pædagogiske opgave, skole, SFO og institutioner har. I denne bog præsenteres en sådan model. Udgangspunktet for modellen - og for denne bog - er det skolestartende barn selv. Barnet får således en afgørende position som medskaber af overgangsprocessen i det tværprofessionelle samarbejde.
| Forlag | Akademisk Forlag |
| Forfatter | Inge Schoug Larsen |
| Type | Bog |
| Format | Hæftet |
| Sprog | Dansk |
| Udgave | 1. (28-02-2014) |
| Oplag | 3. (17-10-2020) |
| Første udgivelsesår | 2014 |
| Originalsprog | Dansk |
| Sideantal | 168 |
| Indbinding | Hæftet |
| ISBN-13 / EAN-13 | 9788750041542 |