Bemærk: Kan leveres før jul.
Forventes på lager: 15-05-2014
Sammenspil i skolen. Didaktik, metodik og praksis med afsæt i QR-koder. Selvinstruerende materiale, der tager det pres af, man som musiklærer ellers kan opleve, når et sammenspilsnummer skal indstuderes. 4 sammenspilsnumre, som er beregnet for mellemtrin, overbygning, efterskoler og gymnasier.
Det drejer sig om at udnytte it-teknologien i forbindelse med musikundervisningen, så den kan blive en hjælp for læreren, og samtidig handler det om at udnytte samme princip, som når unge derhjemme eller i deres band går på youtube for at se en ´tutorial´, der viser, hvordan der spilles på det instrument, man er i gang med. Bogen indeholder et afsnit, der forklarer metoden og ideen bag. Herefter vil det være 4 swingende sammenspilsnumre, hvor alle de musikalske roller optræder i form af QR-koder. Ideen er, at eleverne i forbindelse med et sammenspilsnummer vælger sig ind på et instrument, de gerne vil spille på, hvorefter de med en tablet, fx ipad eller smartphone scanner den pågældende QR-kode og ryger direkte ind i en instruktionsfilm. Herefter kan de gå ud i små grupper og blive instrueret af videoen.
Sangene er: latinnummeret Nede i Havana af Tommy Hovgaard Nielsen, DJ Blues af Panamah, Endeløst af Rasmus Walter og Mc Einars Ahr Dér.
Bog med internetunderstøttelse.
Se vores store udvalg af notesbøger i høj kvalitet. Vi har bl.a. notesbøger fra mærker som Moleskine og Paperblanks.
| Forlag | Dansk Sang |
| Forfattere | Ken Dolva, Peter Mikkelsen |
| Type | Bog |
| Format | Spiralryg |
| Sprog | Dansk |
| Udgave | 1. (15-05-2014) |
| Oplag | 1. (15-05-2014) |
| Første udgivelsesår | 2014 |
| Fagredaktør | Ib Thorben Jensen, Jørgen Andresen |
| Originalsprog | Dansk |
| Sideantal | 38 |
| Indbinding | Spiralryg |
| ISBN-13 / EAN-13 | 9788776128715 |