Skolestart for et barn med sprogvanskeligheder (Bog, Dansk) af Ruth Birnbaum

Skolestart for et barn med sprogvanskeligheder (Bog, Dansk)

Forfattere: Ruth Birnbaum, Jette Trentemøller, Grete Addington


Forlag: Danmarks Lærerhøjskole, Institut for Pædagogik og Psykologi

  • Type: Bog
  • Sprog: Dansk Sprog: Dansk
  • ISBN-13: 9788787315852
  • Udgivelsesdato: 01-01-1989
  • Oplagsdato: 01-01-1989
  • Første udgivelsesår: 1989
  • Serie: Specialpædagogiske tekster
  • Sideantal: 63
  • Mål og vægt: H: 300mm

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Alle Kategorier som dette produkt er en del af

  = Emner / kategorier
  = Sektioner / guides
  = Specialsider
  = Kampagner

Beskrivelse

Eksamensopgave, Speciallæreruddannelsen, gren 1, Danmarks Lærerhøjskole.
Da de fleste børn, 94% på landsplan, starter deres skolegang i børnehaveklassen, vil vi opfatte børnehaveklassen som skolestarten. Vi har interesseret os for, hvilken betydning "den samordnede indskoling" har for barnet med sprogvanskeligheder. Med "den samordnede indskoling" henviser vi til en organisation, hvor børnehaveklasse, 1. og 2. klasse samlæser i et vist antal timer om året.
Til at belyse vores emne har vi derfor valgt en 7-årig pige med sprogvanskeligheder, der går i en børnehaveklasse på en skole med "samordnet indskoling".
Grete Addington
Ruth Birnbaum

Læsernes anmeldelser (0)