Social læring: En håndbog i at lære børn med socialkognitive vanskeligheder at forstå og handle i den sociale verden (bog, hæftet, dansk)

Forfattere: Eva Bartram (red.), Mads Rune Dahlstrøm (red.), Rikke Lambæk, Karina Damgaard Poulsen, Morten Bække Rønn, Camilla Tan Høegh


Nedsat pris! Social læring: En håndbog i at lære børn med socialkognitive vanskeligheder at forstå og handle i den sociale verden
  • Forlag: Dansk Psykologisk Forlag A/S
  • Format: Hæftet
  • Type: Bog
  • Sprog: Dansk
  • ISBN-13: 9788771588286
  • Udgave: 1. (23-02-2021)
  • Oplag: 2. (03-07-2021)
  • Første udgivelsesår: 2021
  • Omslagsgrafiker: Mette Schou/Gipsy Graphics
  • Forord af': Jan Sejersdahl Kirkegaard, Lotte Fensbo
  • Originalsprog: Dansk
  • Sideantal: 240
  • Indbinding: Hæftet
  • Mål og vægt: B: 173mm, H: 242mm, D: 17mm, Vægt: 520g

Levering: 2 - 5 hverdage

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Tilføj til bogliste

Beskrivelse

SOCIAL LÆRING præsenterer en konkret og praksisnær metode til at give de professionelle i skoleverdenen retning og systematik i deres møde med børn med socialkognitive vanskeligheder.
Social Læring-metoden er udviklet af bogens forfattere og bygger på et børnesyn, der er inspireret af positiv voksenstøtte og Nest programmet. Nest er oprindeligt udviklet i New York i USA som et skoleprogram til undervisning af børn med autisme sammen med børn uden autisme.
Bogen og metoden udspringer af forfatternes mangeårige arbejde i Nest programmet i Danmark, der blev startet i Aarhus i 2016. Bogen tager udgangspunkt i en mindre gruppe og bruger den som platform til at implementere indsatser i det større klassefællesskab. Social Læring er således en metode, der har potentiale til at indgå og bidrage i de mellemformer, der løbende opstår mellem det almene og specielle i skoleverdenen.
Bogens overordnede mål er således at støtte, vejlede og inspirere professionelle voksne i arbejdet med at få børn med socialkognitive vanskeligheder til at lykkes bedre i fællesskaber. 
SOCIAL LÆRING henvender sig til lærere, pædagoger og PPR-psykologer, der arbejder praksisnært ind i skoleverdenen samt uddannelsesinstitutioner, der er rettet mod pædagog- og læreruddannelsen.
Bogens forfattere:
Alle bogens forfattere har været en del af Nest projektet i Aarhus siden opstarten i 2016.
- EVA BARTRAM (RED.) er aut. psykolog, specialist i klinisk børneneuropsykologi og tilknyttet specialpædagogisk sektion i PPR Aarhus.
- MADS DAHLSTRØM (RED.) er lærer og cand.pæd. i pædagogisk filosofi og arbejder i dag som konsulent i Viborg Kommune.
- CAMILLA TAN HØEGH er aut. psykolog og tilknyttet specialpædagogisk sektion i PPR Aarhus.
- RIKKE LAMBÆK er lærer i en Nest klasse og konstitueret pædagogisk leder for Nest klasserne på Katrinebjergskolen.
- KARINA DAMGAARD POULSEN er børnehaveklasseleder på Katrinebjergskolen i en Nest klasse og ansvarlig for Social Læring på tværs af Nest årgangene.
- MORTEN BÆKKE RØNN er børnehaveklasseleder på Katrinebjergskolen i en Nest klasse og ansvarlig for Social Læring på tværs af Nest årgangene.

Anmeldelser (0)