Stilladsering - en pædagogisk metafor (Bog, Hæftet, Dansk) af Tove Klausen

Stilladsering - en pædagogisk metafor (Bog, Hæftet, Dansk)

Forfattere: Tove Klausen, Mariane Hedegaard, Helle Alrø, Jens Rasmussen, Klaus Nielsen, Christian Jantzen, Jan Tønnes Hansen, Jens Raahauge og Ole Skovmose


Nedsat pris! Stilladsering - en pædagogisk metafor

Forlag: Klim

  • Type: Bog
  • Format: Hæftet
  • Sprog: Dansk Sprog: Dansk
  • ISBN-13: 9788777248924
  • Udgave: 1. (05-10-1999)
  • Oplag: 2. (23-09-2004)
  • Første udgivelsesår: 1999
  • Serie: Pædagogik til tiden
  • Forord af': Jan Tønnes Hansen og Klaus Nielsen
  • Illustrator: Joyce Grosswiler
  • Originalsprog: Dansk
  • Sideantal: 211
  • Indbinding: Hæftet
  • Mål og vægt: B: 154mm, H: 216mm, D: 19mm, Vægt: 384g

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Alle Kategorier som dette produkt er en del af

  = Emner / kategorier
  = Sektioner / guides
  = Specialsider
  = Kampagner

Beskrivelse

Stilladsbegrebet går tilbage til L.S. Vygotskys arbejder, men fremstår i dag som et selvstændigt begreb. I denne bog relateres stilladstænkningen til teori og forskning om så vidt forskellige områder som motiv- og sprogudvikling, selvet og tilværelseskompetence, kommunikation, læring af praktiske færdigheder samt undervisning i matematik og dansk.
Inden for pædagogisk tænkning er man i stigende grad blevet opmærksom på, at læring er socialt baseret, og at det lærende menneske har brug for en passende form for støtte fra omgivelserne, hvis dets læring skal optimeres. Stilladsbegrebet ikke blot fastholder denne synsvinkel, men giver også mulighed for at sammentænke forskellige vinkler på læring og udvikling i en praksisnær helhedsforståelse. Stilladsbegrebet går tilbage til L.S. Vygotskys arbejder, men fremstår i dag som et selvstændigt begreb. I denne bog relateres stilladstænkningen til teori og forskning om så forskellige områder som motiv- og sprogudvikling, selvet og tilværelseskompetence, kommunikation, læring af praktiske færdigheder samt undervisning i matematik og dansk.
Bogens artikler er forankret i nyere teoretisk og empirisk forskning og henvender sig til studerende ved pædagog- og lærerseminarier, universiteter, pædagog- og lærerhøjskoler samt alle med professionsinteresse for, hvorledes man pædagogisk kan støtte op om børn og unges læring og udvikling.

Læsernes anmeldelser (0)