Tulleriit 2: meeqqanik 7-8-nik ukiulinnik inooqataanikkut misigissutsukkullu ilinniartitsineq - atuagaq najoqqutassaq 2. aamma 3. klassinut (bog, materialekasse, kalaallisut)


Nedsat pris! Tulleriit 2: meeqqanik 7-8-nik ukiulinnik inooqataanikkut misigissutsukkullu ilinniartitsineq - atuagaq najoqqutassaq 2. aamma 3. klassinut
  • Forlag: Ilinniusiorfik Undervisningsmiddelforlag - Special-pædagogisk fo
  • Format: Materialekasse
  • Sprog: Kalaallisut
  • Serietitel: Tulleriit
  • Sideantal: 118
  • Dato for udgivelse: 7-10-2009
  • Udgivelse: 1. udgave, 2009.
  • Nr. i serien: Bind: 2,
  • Oversætter: Sara Skifte Lynge
  • Redaktion: Lone Gregersen, Bente Lindhard
  • ISBN-13: 9788779754812
  • Produkt type: Bog
  • Fotograf: Søren Gregersen
  • Illustrationsangivelser: ill.
  • Tegner: Verner Overgaard
  • Originaltitel: Second step 2
  • Paralleltitel: Trin for Trin 2 social og emotionel læring for børn på 7-8 år.
  • År for denne udgave: 2009
  • Første udgivelsesår: 2009
  • Originalsprog: Engelsk
  • Udgave: 1
  • Oplag: 1

Levering: 5 - 10 hverdage

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Tilføj til bogliste

Alle Kategorier som dette produkt er en del af

  = Emner / kategorier
  = Sektioner / guides
  = Specialsider
  = Kampagner

Beskrivelse

Tulleriit (Trin for trin) er et undervisningsprogram, hvis formål det er at udvikle sociale og følelsesmæssige kompetencer hos børn i 4-10 års alderen. Programmet arbejder primært med børns udvikling af empati, med impulskontrol og problemløsning samt selvkontrol. Parallelt hermed gives børnene forslag til sociale færdigheder og forslag til mestring af almindelige samspilssituationer.
Denne del af programmet – Trin for Trin 2- er udarbejdet for de 7-8 årige på 2. og 3. klassetrin.
Tulleriit (Trin for Trin) er bygget op omkring følgende målsætninger:
1. At forøge børns evne til at:
  • identificere følelser 
  • tage andres perspektiv
  • reagere empatisk over for andre.
2. At formindske impulsiv og tankeløs adfærd hos børn gennem:
  • anvendelse af en problemløsningsstrategi over for sociale konflikter 
  • indøvelse af sociale færdigheder.
3. At formindske agression hos børn gennem:
  • Genkendelse af vrede følelser og
  • Benyttelse af afslapningsteknikker til at opnå selvkontrol.
Materialet består af følgende dele:
  • En undervisningsvejledning inkl. Breve til hjemmet
  • 42 foto-placher med lektionsvejledning på bagsiden
  • To dukker, Hurtig-hunden og Stop-op-sneglen samt manusskripter
  • En CD med børnesange om emnet
  • To plakater til ophængning i klassen.
Materialet findes på skolerne på grønlandsk og kan lånes fra Inerisaavik, Atorniartarfik på dansk.

Anmeldelser (0)