Bemærk: Kan ikke leveres før jul.
Forventes på lager: 01-01-2005
Animationen udfordrer et stadigt mere stresset forbrugersamfund ved sin insisteren på at blive noget materielt. I animationsteateret må scenografi sammentænkes med dramaturgi. Det sker i et synergetisk møde mellem mange kunstarter og fagområder. Teaterformen repræsenterer en mulighed for tværæstetisk læring. I rapporten dokumenteres animationsteaterets læringspotentialer og billedsprog. Undersøgelsen bygger på erfaringer fra undervisningsforløb, som analyseres og tematiseres i forhold til teorier om kunst og læring.
Bogen indeholder en række eksempler på undervisningsforløb fra skoler og seminarier – tænkt som inspiration til opdyrkning af animationsteater i teori og praksis.
| Forlag | Danmarks Pædagogiske Universitets |
| Forfatter | Ida Hamre |
| Type | Bog |
| Sprog | Dansk |
| Udgave | 1. (01-01-2005) |
| Oplagsdato | 01-01-2005 |
| Første udgivelsesår | 2004 |
| Sideantal | 238 |
| ISBN-13 / EAN-13 | 9788776130299 |