Tweens: - mellem medier og mærkevarer (Ebog, pdf, drm, Dansk) af Lars Pynt Andersen

Tweens: - mellem medier og mærkevarer

(Ebog, pdf, drm, Dansk)
Forfatter: Lars Pynt Andersen

PRIS
230,- kr
Levering: Straks (Leveres på e-mail)

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Tiden efter årtusindskiftet bød på en ny forståelse af, hvad det vil sige at være barn.

Under overskriften TWEENS og KGOY (Kids Grow Old Younger) blev der født en idé om en tilstand, hvor børn mellem 7 og 12 år lægger afstand til barndommen, og hvor de i stigende grad poserer som teenagere.

Især marketingindustrien har haft travlt med at sælge et billede af tweens som superkompetente forbrugere af medier og mærkevarer - som et lukrativt globalt forbrugersegment.

Tweens forsøger at give et nuanceret billede af, hvad det vil sige at være tween i Danmark.

Med udgangspunkt i to nyere forskningsprojekter, ser Lars Pynt Andersen på danske tweens virkelighed med medier og forbrug.

Han inddrager også internationale undersøgelser for at give et signalement af, hvad dette nye -globaliserede- barndomsbegreb indebærer.

Læsernes anmeldelser (0)

Alle detaljer

Forlag Samfundslitteratur
Forfatter Lars Pynt Andersen
Type Ebog
Format pdf, drm
Sprog Dansk
Udgivelsesdato 15-02-2011
Sideantal 152 Sider
Filtype pdf
Filstørrelse 10600 KB
Kopibeskyttelse AdobeDRM
Datamining Ikke tilladt
ISBN-13 / EAN-13 9788759325346