Bemærk: Kan leveres før jul.
Forventes på lager: 05-12-2006
Uddannelse til professionsbachelor i sygepleje handler om sygeplejestuderendes læreprocesser under klinisk uddannelse i psykiatri. Med afsæt i en empirisk undersøgelse udvikler forfatteren en substantiel teori om sygeplejestuderendes læreprocesser i ikke-rutine situationer, hvor de interagerer med psykiatriske patienter.
Hovedbudskaberne er, at sygeplejestuderende og deres kliniske vejledere ikke er opmærksomme på, at de studerende står i potentielle læresituationer, når de interagerer alene med patienter, og at det er ikke-rutine for studerende at agere med patienter i aktiviteter, der ligner hverdagslivets. Desuden kommer forfatteren med bud på, hvordan læring i praksis kan optimeres.
Bogen henvender sig til uddannelsesplanlæggere, kliniske og teoretiske undervisere samt studerende inden for sygepleje - og til studerende, udøvere og lærere inden for de professioner, hvor interaktion mellem mennesker er en væsentlig del af arbejdet.
| Forlag | Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag |
| Forfatter | Linda Kragelund |
| Type | Bog |
| Sprog | Dansk |
| Udgave | 1. (05-12-2006) |
| Oplag | 2. (05-12-2006) |
| Første udgivelsesår | 2006 |
| Sideantal | 301 |
| ISBN-13 / EAN-13 | 9788776841317 |