Forventes på lager: 14-05-2013
God undervisning på universitetet er orienteret mod de studerendes læring. Læringsaktiviteter i undervisningen og mellem undervisningsgangene spiller derfor en stor rolle i universitetspædagogik.
Universitetspædagogik rummer erfaringsbaserede og forskningsrelaterede forslag til, hvordan man tilrettelægger, gennemfører, evaluerer og videreudvikler egen undervisningspraksis inden for de rammer som universitetet og forskningsbaseringen danner om undervisningen - hvad enten det drejer sig om traditionelle forelæsnings- og vejledningsaktiviteter, case- og projektarbejde eller e-læring.
Forfatterne giver desuden den enkelte underviser redskaber til at overveje sit læringsteoretiske fundament.
Bogens hovedafsnit:
- Universitet som ramme - Læring og forskningsbaseret undervisning - Planlægning af kurser og lektioner - Gennemførelse af selve undervisningen - Vejledning - Eksamen og evaluering - Undervisningsudvikling for universitetsundervisere.
| Forlag | Samfundslitteratur |
| Forfattere | Peter Stray Jørgensen, Lotte Rienecker, Jens Dolin, Gitte Holten Ingerslev |
| Type | Ebog |
| Format | epub, drm |
| Sprog | Dansk |
| Udgave | 1 |
| Udgivelsesdato | 14-05-2013 |
| Sideantal | 400 Sider |
| Filtype | epub |
| Filversion | 2.0 |
| Filformat | Reflowable |
| Filstørrelse | 9687 KB |
| Kopibeskyttelse | AdobeDRM |
| Datamining | Ikke tilladt |
| ISBN-13 / EAN-13 | 9788759319208 |