Bemærk: Kan ikke leveres før jul.
Forventes på lager: 01-01-1997
Det forunderlige og fascinerende ved at fordybe sig i skolens historie er bl.a., at man her kan finde holdninger, diskussioner og praksisbeskrivelser, som - selvom de er f.eks. 100 år gamle - omhandler og derved belyser aktuelle problemstillinger.
Det overordnede tema for denne afhandling er læreres tanker, følelser og handlinger i forhold til de elever, de ikke kan magte omkring 1900.
Udover at skolehistoriske studier kaster lys over nutidige pædagogiske problemstillinger og derved kalder på fornyet eftertanke, medfører de også, at man som lærer bliver opmærksom på sin professionelle arv, som det ikke umiddelbart er muligt at kaste af sig.
| Forlag | Institut for Pædagogik og Uddannelsesforskning, Danmarks Lærerhøjskole |
| Forfatter | Karen B. Braad |
| Type | Bog |
| Sprog | Dansk |
| Udgivelsesdato | 01-01-1997 |
| Oplagsdato | 01-01-1997 |
| Første udgivelsesår | 1998 |
| Serie | PPP-serie |
| Sideantal | 124 |
| ISBN-13 / EAN-13 | 9788777770708 |