Bemærk: Kan leveres før jul.
Forventes på lager: 17-03-2017
ADHD I SKOLEN er en let tilgængelig grundbog til lærere og pædagoger. Bogen giver teoretisk forståelse og praktisk inspiration til det daglige arbejde i og uden for klassen med alle børn – med eller uden diagnosen ADHD.
ADHD I SKOLEN tilbyder lærere og pædagoger et mind set og en række konkrete strategier, som hjælper til at nedbringe konflikter og skældud, og som skaber en mere positiv stemning i klasseværelset for alle. Bogen kan være med til at styrke læreres og pædagogers tro på deres egne muligheder for atstøtte og hjælpe børn til bedre trivsel i klassen.
Bogen er bygget op over en model med tre grundsten, der altid er i spil:
• Opbygning og styrkelse af relationen
• Brug af anvendt opmærksomhed
• Bevidsthed om, hvad og hvordan der kommunikeres.
På den baggrund behandler bogen fire emner:
• Forældresamarbejde, som kan være særligt udfordret og konfliktfyldt, når et barn har ADHD.
• Klasseledelse og styrkelse af børnefællesskabet, som er helt uundværligt for børn med ADHD og deres klassekammerater – men hvordan skal der ledes – på både makro- og mikroplan?
• Håndtering af konflikter, som der kan være mange af i kølvandet på impulsive, uopmærksomme og let stressbare børn.
• Udvikling af egen praksis, som er en fortløbende proces for og med én selv i lærerrollen og gerne med en kollega som sparringspartner.
Bogen kan bruges som opslagsbog. Man behøver ikke at læse den fra ende til anden, men kan dykke ned i de kapitler, som man har brug for.
| Forlag | Dansk Psykologisk Forlag A/S |
| Forfattere | Lene Straarup, Mette Holst Bertelsen |
| Type | Bog |
| Format | Hæftet |
| Sprog | Dansk |
| Udgave | 1. (17-03-2017) |
| Oplag | 3. (14-07-2023) |
| Første udgivelsesår | 2017 |
| Omslagsgrafiker | Cecilie von Haffner/Hofdamerne ApS |
| Forord af' | Helle Hartung, Center for ADHD |
| Originalsprog | Dansk |
| Sideantal | 120 |
| Indbinding | Hæftet |
| Mål og vægt | B: 173mm, H: 242mm, D: 9mm, Vægt: 280g |
| ISBN-13 / EAN-13 | 9788771585216 |