Andre mål, nye evalueringsveje: fordringer til skolen, udfordringer for eleverne (Bog, Dansk) af Jens Johansen

Andre mål, nye evalueringsveje: fordringer til skolen, udfordringer for eleverne (Bog, Dansk)

Forfattere: Jens Johansen, Søren Langager


Nedsat pris!

Forlag: Danmarks Pædagogiske Universitet

  • Type: Bog
  • Sprog: Dansk Sprog: Dansk
  • ISBN-13: 9788777019142
  • Udgave: 1. (01-01-2002)
  • Oplag: 1. (01-01-2002)
  • Første udgivelsesår: 2002
  • Sideantal: 116

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Alle Kategorier som dette produkt er en del af

  = Emner / kategorier
  = Sektioner / guides
  = Specialsider
  = Kampagner

Beskrivelse

Med konkret udgangspunkt i evalueringen af Folkeskolen år 2000 argumenterer denne bog for skolens behov for nye evalueringsmaterialer, der ikke blot - som det er traditionen - fokuserer på snævre faglige færdigheder, men orienterer sig mod bredere tværfaglige kompetenceformer.
Videnssamfundet aktualiserer betydningen af personliggjort faglighed; det vil sige de måder, hvorpå eleverne omsætter og nyttiggør deres faglige viden i personlige udtryksformer, i udveksling og samarbejde med andre samt i udforksning og tolkning af omverdenen.
Ud fra tre vinkler - evalueringstraditionen i skolen, evalueringsstrategier i arbejdsliv og uddannelse uden for skolen og evalueringskriterier i den digitale tidsalder - formuleres en eksemplarisk procedure for kollegiale lærerteams evaluering af elevernes kompetencer på tværs af specifikke fagmål.

Læsernes anmeldelser (0)