Bemærk: Kan ikke leveres før jul.
Forventes på lager: 01-01-2002
Med konkret udgangspunkt i evalueringen af Folkeskolen år 2000 argumenterer denne bog for skolens behov for nye evalueringsmaterialer, der ikke blot - som det er traditionen - fokuserer på snævre faglige færdigheder, men orienterer sig mod bredere tværfaglige kompetenceformer.
Videnssamfundet aktualiserer betydningen af personliggjort faglighed; det vil sige de måder, hvorpå eleverne omsætter og nyttiggør deres faglige viden i personlige udtryksformer, i udveksling og samarbejde med andre samt i udforksning og tolkning af omverdenen.
Ud fra tre vinkler - evalueringstraditionen i skolen, evalueringsstrategier i arbejdsliv og uddannelse uden for skolen og evalueringskriterier i den digitale tidsalder - formuleres en eksemplarisk procedure for kollegiale lærerteams evaluering af elevernes kompetencer på tværs af specifikke fagmål.
| Forlag | Danmarks Pædagogiske Universitet |
| Forfattere | Jens Johansen, Søren Langager |
| Type | Bog |
| Sprog | Dansk |
| Udgave | 1. (01-01-2002) |
| Oplag | 1. (01-01-2002) |
| Første udgivelsesår | 2002 |
| Sideantal | 116 |
| ISBN-13 / EAN-13 | 9788777019142 |