Antologien afsøger bredden i vejledning som fænomen - deraf: Vejbred. Artiklerne er skrevet af fremtrædende danske vejledningsforskere ud fra sociologiske, psykologiske, pædagogiske,... Læs mere
Bogen sætter fokus på elevers mundtlige sprogbrug. Den belyser, hvodan forskellige... Læs mere
Hvordan lever man et autentisk moralsk liv? Hvori kan vi begrunde vores moralske adfærd? Er individet centrum i sit eget liv? Eller... Læs mere
Denne publikation handler om praktikuddannelse.Praktikuddannelse adskiller sig fra skolastiske former for... Læs mere
I afhandlingen ønsker forfatteren at undersøge, hvordan to dansk-tyrkiske informanter positionerer... Læs mere
Et nødvendigt grundlag for en god undervisning i læsning, skrivning og stavning er,... Læs mere
Bogen er en kulturkritisk analyse af nutidens menneskeopfattelse og ser nærmere på de dominerende forestillinger om selvet i senmoderniteten. Problemstillingen anskues ud... Læs mere
Den foreliggende publikation omhandler elevers interesse og forhold til naturfagene med fokus på folkeskolen og indgår som en... Læs mere
På foranledning af Undervisningsministeriet har Danmarks Pædagogiske Universitet gennemført en omfattende undersøgelse af årsager... Læs mere
Kønsblik - på forskeruddannelser er tredje og sidste delrapport fra projekt ´Kønnets betydning - barrierer og karrierer i de højere uddannelser og forskning´ med fokus på... Læs mere
Hvordan skaber børn kultur, der bliver et vilkår og en betingelse for deres liv? Temaet i denne bog er, at forståelse af børn må gå igennem forståelse af det liv, børn lever sammen med hinanden og blandt voksne, hvorigennem de skaber liv, værdier og anden kultur.
Hvad er effekten af den norske regerings 670 mio. NOK-satsning til udvikling af den norske folkeskole? Bogen er... Læs mere