Bemærk: Kan leveres før jul.
Forventes på lager: 27-10-2021
Når vi taler om udsathed i pædagogiske miljøer, er der ofte forskellige forståelser i spil.
Denne antologi ser nærmere på disse forståelser med det udgangspunkt, at udsathed ikke bor i den enkelte, men også kan opstå i mødet med daginstitutionen. Børns hverdagsliv og deltagelsesmuligheder er derfor betydningsfulde for at forstå specifikke udsathedsproblematikker og ikke mindst finde de pædagogiske handlerum.
Bogens kapitler behandler aktuelle og væsentlige problemstillinger i den pædagogiske praksis, og der præsenteres forskellige vidensbaserede og forskningsforankrede bud på at forstå og arbejde med udsathed i daginstitutionen i relation til blandt andet kultur, leg, sprog, forældresamarbejde og tværprofessionelt samarbejde.
Bogen henvender sig til studerende på de pædagogiske uddannelser og til pædagogisk personale i praksis og alle andre, der er optaget af at forstå og skabe gode handlemuligheder i arbejdet med udsatte børn og udsatte miljøer.
| Forlag | Dafolo |
| Forfattere | Crisstina Munck og Johanne Vinter Kirkeby (red.), Benedicte Bernstorff, Kirstine Furbo-Halken, Maja Spuur Hansen, Kathrin Houmøller, Bente Reimann Jensen, Unni Lind, Anja Marschall, Trine Holst Mortensen og Karen Prins |
| Type | Bog |
| Format | Paperback |
| Sprog | Dansk |
| Udgave | 1. (27-10-2021) |
| Oplag | 3. (27-10-2021) |
| Første udgivelsesår | 2021 |
| Serie | Pædagogik og læring |
| Fagredaktør | Mette Johnsen Elbeck |
| Originalsprog | Dansk |
| Sideantal | 216 |
| Indbinding | Paperback |
| Mål og vægt | B: 170mm, H: 240mm, D: 15mm, Vægt: 510g |
| ISBN-13 / EAN-13 | 9788772340333 |