Søgning på underkategorier- og emner:
Serien Hjernevenner består af syv små bøger om hjernens spilleregler, som er skrevet, så de kan forstås og bruges fra cirka 10 år og opefter. Bogserien forklarer... Læs mere
Denne bog giver lærere en didaktisk metode og konkrete forslag til, hvordan innovativ kompetence og entreprenørskab udvikles hos eleverne i alle fag. Metoden er... Læs mere
Flydende læsning i praksis er en guide til undervisning i flydende læsning i indskolingen og på mellemtrinnet. I denne anden og udvidede udgave præsenterer bogen dig for nye... Læs mere
Ansvar handler blandt andet om, hvordan mennesker let kan blive ramt af 'lemminge-effekten' - eller følge med strømmen af frygt for at få gruppen imod sig. Men vi kan heldigvis ændre denne... Læs mere
Hvordan lærer man at tænke selvstændigt? Den franske filosof Oscar Brenifier beskriver i denne bog filosofiske samtaler i klasselokalet som undersøgende... Læs mere
Svage præstationer i matematik kan få alvorlige personlige og sociale konsekvenser. Alle elever har derfor krav på at blive mødt med lærings- og... Læs mere
På mellemtrinnet handler læseundervisning ikke længere kun om at lære at læse, men at læse for at lære - i alle fag. For at eleverne kan tilegne sig fagstof, er det... Læs mere
Knytter sig til STAV 8 - Elevens bog, 5. udgave.Indeholder generelle kommentarer om staveundervisning, facit til alle opgaver samt danskfaglige og metodiske... Læs mere
SERIEN “MENNESKEKENDER” er en række minibøger, der forklarer socialpsykologi i øjenhøjde. De viser, hvordan vi kan ændre nogle af de uheldige mønstre, som let kan opstå mellem mennesker, ved at... Læs mere
Både undervisningen og det pædagogiske udviklingsarbejde bliver bedre, når man er sammen om det. Særligt, når man skal lykkes med inklusion. CO-TEACHING OG MESTRING handler om... Læs mere
Hvordan danner og uddanner vi børn og unge til at leve meningsfulde og gode liv i en digitaliseret samtid? En designtilgang til teknologiforståelse besvarer... Læs mere