Mediebranchen befolkes af kendte mennesker, effektive projektledere og kreative gunslingers med mundlæderet i orden. Du skal stå tidligt op for at ride med på dens galoperende hest. Og hvis... Læs mere
New Journalism, der opstod i 1960‘ernes USA, er et fænomen inden for journalistikken, der blander den klassiske journalistik med fiktionslitteraturens teknikker. I bogen... Læs mere
”Alle kender situationen; det har været en hård dag på arbejdet, man kommer sent af sted og er lige ved ikke at nå at hente børnene til tiden i børnehaven. Kommer hjem, får smidt... Læs mere
”Det gode fjernsyn” er en bog om det danske fjernsyns fejltagelser og fortjenester frem til den sidste del af det 20. århundrede. Den kigger kritisk, men konstruktivt på de danske... Læs mere
"Forestillingen om det kvindelige er i vor kultur forbundet med synlighed og overflade og med det at være billede. Derfor har... Læs mere
I slutningen af 1990’erne begyndte der at komme fokus på sundhed i reklamebranchen, og sundhed blev brugt til at sælge produkter på samme måde,... Læs mere
Lige siden de første fjernsyn gjorde deres indtog i de danske dagligstuer, har tv’et været under skarp kritik fra medieforskere og pædagoger. Der har specielt været... Læs mere
"TV-valg & TV-vælger" undersøger det skiftende forhold mellem politikere og journalister fra dengang, hvor politikerne kunne tale direkte og uforstyrret til befolkningen, og op til... Læs mere
Palle Koch (1920-2015) var journalist og forfatter og arbejdede bl.a. ved Dagbladet Information i 40 år. Mens tid var bevæger sig gennem 50’erne og... Læs mere
Nadja bliver gravid som 17-årig og føder sin første søn som 18-årig. Forholdet til faren varer kun kortvarigt, hvorefter Nadja bliver alene med sønnen Sebastian.... Læs mere
Populærkulturens spillefilm er meget mere end blot underholdning. I denne bog demonstrerer 10 yngre forskere, hvordan en række udvalgte spillefilm kan tjene som ramme om en analyse og... Læs mere