Søgning på underkategorier- og emner:
Praktikken i pædagoguddannelsen fylder godt en tredjedel af den samlede studietid og rummer nogle helt særlige muligheder for læring... Læs mere
'Hver af os har et HVORFOR, et dybt rodfæstet formål, en sag eller en overbevisning, som er kilden til vores passion og... Læs mere
Er der plads til følelser i professionelle relationer? Det er et spørgsmål, der skiller vandene. Forskningen viser med... Læs mere
Livet i vuggestuen handler om børnenes indbyrdes samvær, deres fælles aktiviteter og spirende venskaber. Det handler også... Læs mere
Hvad har vi mennesker brug for, hvis vi skal udvikles og trives? Hvorfor er vores fællesskaber så vigtige? Hvad er det, der betyder noget i livet? Hvilken retning fører... Læs mere
Fra desillusion til begejstring VækstModellen er en strukturel ramme om samtaler, der gør det muligt at bevæge sig fra desillusion til begejstring: fra negativitet og problemfokusering via... Læs mere
Hvorfor har vi brug for at mentalisere i dagtilbud og skole? Og hvordan kan mentalisering helt konkret inddrages i pædagogens og lærerens praksis? Det giver psykolog... Læs mere
Børns tidlige sprogudvikling er vigtig i forhold til at skabe det bedste grundlag for senere læring, blandt andet når barnet skal lære at læse. Mange forældre vil gerne... Læs mere
Børn i pragmatiske sprogvanskeligheder er børn, som har problemer med at bruge sproget på en hensigtsmæssig måde i sociale relationer.... Læs mere
Hvad laver en pædagog egentlig? Der findes mange myter om pædagogers arbejde. Denne bog er et tydeligt opgør med disse myter og har som mål at synliggøre, hvor mange forskellige... Læs mere
Denne bog er en efterfølger til bogen Relationspsykologi – i praksis. Som den første bog er denne bog bygget op omkring de fem relationspsykologiske... Læs mere
Utallige undersøgelser viser, at jo mere du beskæftiger dig med dit barn, jo bedre udvikles dets evner. Ved at stimulere dit barn giver du det derfor en god start på tilværelsen.... Læs mere