for at udvide
kategorilisten.
Søgning på underkategorier- og emner:
Hvordan kan skolens uderum anvendes i forhold til indlæring i matematik? Det er bogens formål at få lærere til at reflektere over, hvor og hvordan elever lærer de... Læs mere
Forventningerne og kravene til læreres professionalisme er stigende – ikke kun hvad angår den enkelte lærer, men i høj grad... Læs mere
Vi lever som mennesker i dyb afhængighed af hinanden - vi er hinandens udviklere og afviklere. Kvaliteten af vores relationer har radikal og... Læs mere
Oplevelsen af at være en del af en helhed - et vi - er altafgørende for børns trivsel og læring i skolen. For børn og unge med ADHD... Læs mere
I denne bog kommer der en ny dreng i skolen. Han hedder Leslie. Alle siger, han er tyv. Det tror Bølle-Bob ikke. Men så bliver Bølle-Bob fanget. Og lukket inde. Og bundet.... Læs mere
Denne bog er en selvstændig fortsættelse af bogen Aktive fortællinger, rim og remser – dialogisk læsning med børn. Udgivelsen indeholder 30... Læs mere
Bogen har fokus på evaluering af læsning - både ved brug af de nationale test, men også ved brug af andre metoder. Bogen giver et overblik over,... Læs mere
Det lille barn udvikler sig gennem relationer til både omsorgsgivere, venner og omverden i øvrigt. Vuggestuen som læringsmiljø er dermed først og fremmest et... Læs mere
Dette hæfte indeholder en kort introduktion til synlig læring og henvender sig til dig, der er forælder til et barn i skolen. Synlig læring er en tilgang til læring, som... Læs mere
Der er behov for at udvikle en fremtidig SFO- og fritidspædagogik, som på en række punkter adskiller sig fra både børnehave- og skolepædagogikken. En sådan... Læs mere
Denne bog er både en fagbog om design og en læse-let eventyrbog. Den kan bruges til tværfaglige forløb i indskolingen og hjemlig højtlæsning og hygge.... Læs mere
Sundhed handler om andet og mere end løbeture og gulerødder – det handler også om glæde, fællesskab og social trivsel og om... Læs mere