Søgning på underkategorier- og emner:
Praktikken i pædagoguddannelsen fylder godt en tredjedel af den samlede studietid og rummer nogle helt særlige muligheder for læring... Læs mere
Her beskrives, hvordan klassemødet kan bruges som et værktøj af lærere og pædagoger til at forebygge mobning. Klasse-mødet udvikler elevernes... Læs mere
Er der plads til følelser i professionelle relationer? Det er et spørgsmål, der skiller vandene. Forskningen viser med... Læs mere
Livet i vuggestuen handler om børnenes indbyrdes samvær, deres fælles aktiviteter og spirende venskaber. Det handler også... Læs mere
Hvad har vi mennesker brug for, hvis vi skal udvikles og trives? Hvorfor er vores fællesskaber så vigtige? Hvad er det, der betyder noget i livet? Hvilken retning fører... Læs mere
"Hvad er resiliens?" er kapitel 1 fra bogen "Mønsterbrud i opbrud". Kapitlet indeholder følgende: - Historien om John og Gary – nødvendighed - Den psykoanalytiske stadieopfattelse -... Læs mere
Fra desillusion til begejstring VækstModellen er en strukturel ramme om samtaler, der gør det muligt at bevæge sig fra desillusion til begejstring: fra negativitet og problemfokusering via... Læs mere
Denne bog er målrettet læreren, som i den daglige undervisning møder elever i så alvorlige læse-skrivevanskeligheder, at en særligt... Læs mere
Hvorfor har vi brug for at mentalisere i dagtilbud og skole? Og hvordan kan mentalisering helt konkret inddrages i pædagogens og lærerens praksis? Det giver psykolog... Læs mere
Denne bog er skrevet til børn i børnehaver, 0.-1. klasser samt alle forældre og voksne, der ønsker at styrke børns sprog og sproglige... Læs mere
Børn i pragmatiske sprogvanskeligheder er børn, som har problemer med at bruge sproget på en hensigtsmæssig måde i sociale relationer.... Læs mere
I den danske folkeskole er der i øjeblikket stort fokus på fænomenerne ”AKT” (Adfærd, Kontakt og Trivsel) og ”inklusion”. I denne bog forener Rasmus Alenkær... Læs mere