Søgning på underkategorier- og emner:
At skabe meningsfuld forandring i menneskers liv. Vejledere stiller typisk spørgsmål som „hvad kunne du godt tænke dig?“, „hvad har du lyst til?“ og „hvad drømmer du om?“. Men... Læs mere
Lær børn og unge at tænke socialt”Social Tænkning og mig” er et sæt på to bøger – en til eleven og en til... Læs mere
Lær børn og unge at tænke socialt”Social Tænkning og mig” er et sæt på to bøger – en til eleven og... Læs mere
A comprehensive overview of what is taught in Steiner-Waldorf schools, and why.
Er almendidaktikken ved at være passé? Nej, tværtimod: En dagsorden som bæredygtighed medfører nye behov for at reflektere over almendidaktiske spørgsmål. Det samme gør reformerne af... Læs mere
Som vejleder kan det være en udfordring at balancere mellem individets og samfundets behov – uden at slippe sin humanistiske grundholdning af syne.SAMSKABENDE VEJLEDNING er et... Læs mere
BÆREDYGTIGHED er på dagsordenen over det meste af verden. Nutidens kriser viser, at vi har indrettet vores samfund og levevis på måder, som belaster klima og natur, bidrager til... Læs mere
Skal du hjemmeskole dit eget barn? Tænker du over, hvordan du bedst griber det an, og hvordan du fanger dit barns interesse? Denne bog er en guide til dig, som overvejer hjemmeskoling af... Læs mere
Neuropsykologi i et neuropædagogisk perspektiv formidler, hvordan neuropsykologien kan forstås i en neuropædagogisk ramme med fokus på hjerne, krop og... Læs mere
God politisk interessevaretagelse handler om at sætte konkrete politiske mål, lægge en strategi og fleksibelt gribe de muligheder og undgå de faldgruber, der opstår... Læs mere
Vejledning er et samspil mellem to mennesker og udgør en etisk handling. Uanset hvilken slags vejledning der er tale om, drejer vejledning sig om at hjælpe og drage omsorg for et... Læs mere