Søgning på underkategorier- og emner:
Hvordan forstår vi, og hvad sker der, når vi forstår? Det er hovedtemaet i den tyske filosof Hans-Georg Gadamers filosofi.
En besværlig samtale en sommerdag Turisten: Sig mig, min gode mand, bor der en hr. Kjærgaard her i byen? Fiskeren: Kjærregårinj liggjer ver... Læs mere
Knud Lindholm Laus bog er en bedrift, Georg Metz, Information Hvilke holdninger ligger der bag, når mindretal omtales som dyr og kendte... Læs mere
Med denne bog introduceres David Humes, Immanuel Kants, Friedrich Nietzsches og Ludwig Wittgensteins religionsfilosofi i sammenhæng med fire tekster af... Læs mere
Håndbog i retorik. “Af og til hører man en som taler godt; ordene flyder let og naturligt og det virker som om alle lytter med glæde og interesse. Er det noget medfødt? Er det en... Læs mere
Procesorienteret skrivepædagogik er en metode der kan gøre undervisning i skrivning mere udbytterig for såvel kursister som lærere. Metoden er... Læs mere
E-bøgerne er systematiserede, så delområderne kommer i den rækkefølge de skal læres. Opgaverne er utraditionelle og alle sanser kommer i spil, når I arbejder. Når... Læs mere
Om engelsk grammatik - hvorfor, hvad, hvordan? argumenterer for en grundigere og mere systematisk behandling af engelskfagets sproglige side. Bogen drøfter måder... Læs mere
Peter Kemps afhandling fra 1973 var i modsætning til den øvrige danske teologi dengang et forsøg på at udfolde en teologi, der forholder sig til moderne filosofi, sprogvidenskab og... Læs mere
Dette nummer af Sprogforum om begyndersprog indeholder en række artikler som fra forskellige vinkler illustrerer, belyser og analyserer arbejdet med begyndersprog fra folkeskolens yngste... Læs mere
”Hvorfor underkaster en befolkning sig et politisk system, en tyran eller en diktator? Hvorfor afgiver en befolkning sin selvbestemmelse? Hvorledes opretholdes magthavernes greb om... Læs mere
Ludwig Wittgensteins Bemærkninger om Frazers ’Den gyldne gren’ er en central samling af bemærkninger fra... Læs mere