for at udvide
kategorilisten.
Første udgave af bogen "Sprogfagenes didaktik" udkom første gang i 2002. Den er siden kommet i tre oplag og er blevet en populær undervisningsbog på landets lærerseminarier. Nu... Læs mere
Børn træder ind i et sprogmiljø fra det øjeblik, de fødes, og de er fra begyndelsen afhængige af at møde voksne, forældre og andre familiemedlemmer, som... Læs mere
Vi har i dansk skoleudvikling set mange reformer og udviklingstiltag igennem de sidste 25 år – kulminerende med folkeskolereformen i 2013. Stort set lige siden har man debatteret... Læs mere
Michael Tomasellos forskning har gennem årtier været banebrydende i forståelsen af kulturel læring, samarbejde og børns sprogudvikling. Denne udgivelse indeholder fem centrale... Læs mere
Denne bog udfolder og diskuterer literacybegrebet i forhold til elever i literacyvanskeligheder. Hvad vil det sige at være i literacyvanskeligheder? Er det det samme som at være i læse-... Læs mere
Ordsprog og talemåder kender, forstår og anvender vi voksne sprogbrugere formodentlig uden at tænke nærmere over det. Dermed er vi med til at give de faste vendinger en... Læs mere
Udviklingen af det mundtlige sprog er altafgørende for børnehavebarnet. Det mundtlige sprog kobler barnets indre verden,... Læs mere
Børns tidlige sprogudvikling er vigtig i forhold til at skabe det bedste grundlag for senere læring, blandt andet når barnet skal lære at læse. Mange forældre vil gerne... Læs mere