for at udvide
kategorilisten.
Søgning på underkategorier- og emner:
Bemærk: Kan leveres før jul.
Historien om jernbanerne på Bornholm.I 25 år talte man om at anlægge en jernbane på Bornholm. I 1900 åbnede den første bane til Nexø.I 1913 den anden til Sandvig og i 1916 den tredie fra Almindingen... Læs mere
Bemærk: Kan leveres før jul.
Danmarks jernbanemiljøer præsenterer i udvalgte temaer jernbanens fysiske kulturarv, som den har manifesteret sig i land og by gennem de sidste 175 år. Noget er endnu bevaret... Læs mere
Bemærk: Kan leveres før jul.
Så er fortsættelsen til bestselleren Der kommer tog klar. Den nye bog, Der kommer flere tog, beskriver i ord og flotte billeder den periode, hvor DSB gik fra at... Læs mere
Bemærk: Kan ikke garanteres før jul.
Lollandsbanen har lige siden åbningen været blandt Danmarks væsentligste privatbaner. Bogen giver et overblik over banens historie, rullende materiel etc., frem for at gå i detaljer.
Bemærk: Kan leveres før jul.
Med sine 5,4 km var Asaabanen en af de korteste banestrækninger i landet. Var banen kort, var tilblivelsen til gengæld en langstrakt affære. Fra de første baneplaner til udstedelse af eneretsbevilling gik der syv år. 79 fotos og 8 kort og tegninger.
Bemærk: Kan ikke garanteres før jul.
Sydfyenske Jernbaneselskab (SFJ) ejede Odense- Svendborg banen, som var Danmarks mest trafikerede privatbane. Ved forpagtning drev selskabet desuden de øvrige fire... Læs mere
Bemærk: Kan ikke garanteres før jul.
Vemb-Lemvig Jernbane blev åbnet i 1899 som den første uindhegnede, letbyggede danske privatbane. Tyve år senere fik Lemvig sin anden bane til Thyborøn. Om disse to baner, der senere blev sammenlagt til eet jernbaneselskab, beretter denne flotte bog.
Bemærk: Kan leveres før jul.
Beskrivelse Otte år er gået siden den seneste bog i serien, og derfor er det blevet tid til en opdatering på især jernbanegodstrafikken i... Læs mere
Bemærk: Kan leveres før jul.
Bemærk: Kan leveres før jul.
Bemærk: Kan leveres før jul.