Forventes på lager: 01-01-1999
Alle Kategorier som dette produkt er en del af
Alle Kategorier som dette produkt er en del af
En folkeskolelærers udtalelse om elevernes udbytte i forbindelse med et projektarbejde lød: ´Noget lærer de vel altid!´
Det inspirerede til refleksion over danskfagets status og placering i forhold til de nye læringsformer i folkeskolen. Danskfaget indgår næsten altid i tværfagligt arbejde og projekter i folkeskolen. Derfor kan det være relevant at diskutere følgende spørgsmål:
- Kan eleverne blive dygtigere til dansk ved at arbejde tværfagligt i emne- og projektforløb?
- Kan en anden arbejdsform udvikle og støtte andre sider af danskfaget end den traditionelle undervisning?
- Kan projektarbejdet kvalificeres via danskfagets indhold og metoder?
Denne bog fokuserer især på litteraturundervisning og faglig læsning. Med udgangspunkt i konkrete forløb fra 2. - 8. klasse reflekteres og diskuteres faglige og didaktiske spørgsmål vedrørende det tværfaglige arbejde og projektarbejdet.