Bemærk: Kan leveres før jul.
Forventes på lager: 02-10-2024
Bliv klog på de muligheder og udfordringer, man som lærer kan stå overfor i en mangfoldig grundskole og et mangfoldigt samfund.
Denne bog handler om kultur, sprog og de pædagogiske og didaktiske overvejelser, der er knyttet til undervisning som følge af den vedblivende sproglige og kulturelle mangfoldighed. I bogen finder du en række konkrete cases, der diskuteres i lyset af den nyeste forskning.
Med fokus på flersprogethed og interkulturelle didaktiske overvejelser i forbindelse med flersprogede elever og skole-hjem-samarbejde bidrager bogen til en helhedsorienteret forståelse af den mangfoldige skole.
Bogen består af tre dele, der går i dybden med:
Bogen er skrevet af forskere ved Syddansk Universitet og henvender sig til lærerstuderende, lærere og andre fagprofessionelle i og omkring grundskolen. I læreruddannelsen kan den anvendes i alle sammenhænge, hvor spørgsmålet om den mangfoldige skole tages op.
| Forlag | Frydenlund |
| Forfattere | Helle Lykke Nielsen, Laila Kjærbæk, Line Krogager Andersen, Peter Hobel, Søren Sindberg Jensen |
| Type | Bog |
| Format | Hæftet |
| Sprog | Dansk |
| Udgave | 1. (02-10-2024) |
| Oplag | 1. (02-10-2024) |
| Første udgivelsesår | 2024 |
| Omslagsgrafiker | Maya Taneda |
| Originalsprog | Dansk |
| Sideantal | 136 |
| Indbinding | Hæftet |
| Mål og vægt | B: 155mm, H: 224mm, D: 12mm, Vægt: 254g |
| ISBN-13 / EAN-13 | 9788776230296 |