Forventes på lager: 12-01-2017
Skolens opgave er at undervise eleverne, så de udvikler sig fagligt og personligt, udnytter egne potentialer bedst muligt og bliver integreret i samfundet.
Men hvilke udfordringer stiller det senmoderne samfund skolen over for?
Hvordan kan lærerne arbejde med fællesskabet og individet i en tid præget af stadig større individualisering?
Hvad betyder nyere psykologisk viden om læreprocesser for undervisningens tilrettelæggelse?
Hvad skal didaktikken bruges til i lærernes fortsatte professionalisering?
Findes der en individualitetsdidaktik?
Hvem skal have indflydelse, når undervisningen planlægges?
Hvilke spørgsmål kan stilles til en undervisningsplan?
"Didaktikken og individet – når senmoderne elever skal lære" rejser en række relevante og grundlæggende spørgsmål til undervisningen i skolen i dag – og skitserer mulige svar. Men frem for alt lægger bogen op til at intensivere lærerens didaktiske refleksioner.
Mads Hermansen er dr.pæd. og professor i pædagogisk psykologi på CBS.
Elsebeth Jensen er seminarielektor i didaktik og har tidligere arbejdet som folkeskolelærer seminarielærer.
John Krejsler er ph.d. og lektor ved Institut for Pædagogisk Antropologi ved Danmarks Pædagogiske Universitet.
| Forlag | Lindhardt og Ringhof |
| Forfattere | Mads Hermansen, Elsebeth Jensen, John Benedicto Krejsler |
| Type | Ebog |
| Format | epub |
| Sprog | Dansk |
| Udgivelsesdato | 12-01-2017 |
| Udgiver | Lindhardt og Ringhof |
| Sideantal | 199 Sider |
| Filtype | epub |
| Filversion | 3.0 |
| Filformat | Reflowable |
| Filstørrelse | 3232 KB |
| Kopibeskyttelse | DigitalVandmaerkning |
| Datamining | Ikke tilladt |
| ISBN-13 / EAN-13 | 9788711711651 |