Digital kultur: En introduktion til medier og samfund (Bog, Hæftet, Dansk)

Digital kultur: En introduktion til medier og samfund

(Bog, Hæftet, Dansk)

Nedsat pris! Digital kultur: En introduktion til medier og samfund


Bemærk: Kan leveres før jul.

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Digitale medier griber ind i vores liv på flere og flere måder og påvirker stadigt nye arenaer i vores samfund og vores hverdagsliv – fra de mest intime livsområder til de storpolitiske spilleregler. Vi forstår og fremstiller os selv på nye måder, vi skaber relationer anderledes end tidligere, og vilkårene for den offentlige debat er markant forandret.


Samtidig påvirkes de digitale mediers udvikling også af stukturene og værdierne i det samfund, de er opstået i, og digitale medier fungerer som katalysator for allerede eksisterende samfundstendenser.


DIGITAL KULTUR – EN INTRODUKTION TIL DIGITALE MEDIER OG SAMFUND belyser denne gensidige påvirkning mellem de nye kommunikationsmidler og den kultur, de er en del af.


Forfatterne sporer den digitale kulturs historie og undersøger de tendenser og handlemønstre, der skabes og nedbrydes i vekselvirkningen mellem digitale medier og samfund.


Bogen består af fire dele, der til sammen præsenterer en bred vifte af tilgange til at forstå og analysere digital kultur:

  • Del 1 opridser det komplekse sammenspil mellem det digitale og samfundet, indkredser de digitale mediers væsentligste kendetegn og opridser de seneste 40 års debat om digitale medier.
  • Del 2 præsenterer tre forskellige teoretiske perspektiver, der kan anlægges i analysen af digitale medier: et kommunikationsfagligt perspektiv, et teknologisk perspektiv og et antropologisk, kulturanalytisk perspektiv.
  • Del 3 introducerer læseren til brugen af algoritmer og belyser dataindsamling og personalisering i relation til emner som overvågning og selvovervågning.
  • Del 4 stiller skarpt på sociale aspekter af digitaliseringen, herunder forskellige interaktions- og deltagelsesformer på sociale medier samt deres betydning for politisk kommunikation og offentlig debat.

Bogen henvender sig især til studerende på universiteterne, men kan læses af enhver, der interesserer sig for eller arbejder med digitalisering og nye kommunikationsformer i et samfundsperspektiv.

Måske kunne nedenstående have interesse

Har du brug for en notesbog?

Se vores store udvalg af notesbøger i høj kvalitet. Vi har bl.a. notesbøger fra mærker som Moleskine og Paperblanks.

Se hele udvalget her

Læsernes anmeldelser (0)

Alle detaljer

Forlag Samfundslitteratur
Forfatter Casper Hvenegaard Rasmussen (red.) og Jack Andersen (red.)
Type Bog
Format Hæftet
Sprog Dansk
Udgave 1. (03-05-2024)
Oplag 1. (03-05-2024)
Originalsprog Dansk
Sideantal 236
Indbinding Hæftet
Mål og vægt B: 172mm, H: 242mm, D: 18mm, Vægt: 502g
ISBN-13 / EAN-13 9788759343630