Forventes på lager: 21-08-2007
Alle Kategorier som dette produkt er en del af
Alle Kategorier som dette produkt er en del af
Diplomati og globalisering er en introduktion til de nye udfordringer, det internationale diplomati står over for, ikke mindst efter 11. september 2001.
Som supplement til de traditionelle økonomiske og militære magtmidler foreslår forfatteren, at der i stigende omfang satses på ""soft power""-værdier og markedsføringen af dem, ""offentligt diplomati"" eller ""public diplomacy"".
Bogen er en af de første internationalt baserede introduktioner til dette nye diplomatiske værktøj. Med eksempler fra USA, Kina og en række europæiske lande beskrives på teoretisk vis forbindelsen til begreber som konstruktivisme og soft power, ligesom der gives en række praktiske anvisninger på metoder og redskaber på området.
Blandt de emner, der behandles, kan nævnes netdiplomati, kulturdiplomati, branding, benchmarking, propaganda, e-discussion, TV, personudveksling landeportal og nationalstat. Herudover behandler bogen public diplomacy´s betydning for områder som eksport, forskning, handel, investering, kultur osv.
Bogen munder ud i en beskrivelse, der peger på public diplomacy som ""globaliseringens nødvendige redskab"".