Bemærk: Kan leveres før jul.
Forventes på lager: 06-01-2014
Bogen præsenterer læseren bredt for fænomenet entreprenørskab. Den sætter fokus på muligheders tilblivelse, evaluering og organisering. Muligheder som kan resultere i nye og selvstændige organisationer eller kan lede til nye projekter og forretningsområder inden for eksisterende virksomheder og i andre organisatoriske kontekster.
Teorier om entreprenørskab er fyldt med spændinger og dilemmaer. De præsenteres i bogen som en samling af paradokser. Dette udfordrer forståelsen af entreprenørskab og giver læseren indblik i teoriernes spændingsfyldte natur. Samtidig afspejler paradokserne den usikkerhed og kompleksitet, entreprenører møder i deres hverdag. Læseren udfordres via bogen til at være kritisk og tage stilling til mange af de ofte gådefulde og dilemmafyldte situationer, entreprenører kommer i på deres vej.
Hvert kapitel indledes med en konkret entreprenøriel fortælling, som giver appetit på kapitlets emne og det paradoks, der behandles i kapitlet. Læseren møder ´virkelighedens entreprenører´ på en meget konkret måde. Først herefter inddrages teorier og begreber om entreprenørskab. Hvert kapitel afsluttes med en dobbelt fortolkning af fortællingen, som afspejler paradoksets to sider. Undervejs i kapitlerne stilles en række opgaver, hvor den studerende skal afprøve teori og forholde sig til konkrete problemstillinger, og nogle af disse opgaver løses ved hjælp af e-værktøjer.
Bogen har en introducerende karakter. Den kræver ingen specielle forkundskaber, kan bruges af alle studieretninger ved de videregående uddannelser og henvender sig bredt til alle studerende: både dem, der har et ønske om at starte egen virksomhed – eller allerede driver egen virksomhed i studietiden, og dem, som mere generelt ønsker at udvikle en entreprenøriel tankegang og relevante entreprenørielle kompetencer til brug i deres fremtidige karriere.
Se vores store udvalg af notesbøger i høj kvalitet. Vi har bl.a. notesbøger fra mærker som Moleskine og Paperblanks.
| Forlag | IDEA Entrepreneurship Centre. i samarbejde med Syddansk Universitetsforlag |
| Forfattere | Suna Løwe Nielsen, Kim Klyver, Majbritt Evald, Torben Bager |
| Type | Bog |
| Sprog | Dansk |
| Udgave | 2. (06-01-2014) |
| Oplag | 2. (06-01-2014) |
| Første udgivelsesår | 2014 |
| Illustrator | Birger Bromann |
| Sideantal | 256 |
| Mål og vægt | B: 172mm, H: 240mm, D: 12mm, Vægt: 550g |
| ISBN-13 / EAN-13 | 9788776747923 |