Bemærk: Kan leveres før jul.
Forventes på lager: 10-05-2019
Kristendomskundskab er det ældste fag i skolen. De seneste mange årtier har diskussionen ikke desto mindre gået på, hvad vi egentlig skal bruge folkeskolens kristendomskundskab til i et multireligiøst samfund? Og om ikke religionsundervisningen i gymnasiet lige så godt kan lægges sammen med fag som historie og oldtidskundskab?
I Fagdidaktik i religion argumenterer forfatteren for, hvorfor faget stadig er af væsentlig betydning i både grundskole og på ungdomsuddannelser, og han behandler følgende emner:
Han gennemgår også den didaktiske udvikling i fagene kristendomskundskab og religion og forholder sig til centrale fagdidaktiske forhold, der er relevante for undervisningen i de to fag.
Bogen slutter af med et kapitel med konkrete øvelser til både elever i grundskolen og på ungdomsuddannelserne.
Stig F. Sørensen er cand.mag. et art. i religion, samfundsfag, dansk, filosofi og pædagogik, lektor ved Odsherreds Gymnasium og ekstern lektor ved Københavns Universitet. Han har skrevet flere artikler og bøger, bl.a. Perspektiver på religion (Frydenlund, 2016).
| Forlag | Frydenlund |
| Forfatter | Stig F. Sørensen |
| Type | Bog |
| Format | Hæftet |
| Sprog | Dansk |
| Udgave | 1. (10-05-2019) |
| Oplag | 1. (10-05-2019) |
| Første udgivelsesår | 2019 |
| Omslagsgrafiker | Maija Hejgaard |
| Fagredaktør | Flemming B. Olsen |
| Originalsprog | Dansk |
| Sideantal | 171 |
| Indbinding | Hæftet |
| Mål og vægt | B: 154mm, H: 222mm, D: 10mm, Vægt: 307g |
| ISBN-13 / EAN-13 | 9788772161259 |