Forfatter fødeår: 1944
Jørgen Frost præsenterer et afbalanceret læsesyn, hvor der både ses på, hvordan læreren bør være rustet til at møde de krav, skolen stiller i dag, og hvad den gode... Læs mere
Arbejdsbog B følger læsebogens kapitler og træner gennem varierede opgaver: lytteforståelse, sprogforståelse, ordanalyse/ordlæsning, skriftlig formulering, tekstlæsning og begrebsdannelse.
I denne bog præsenteres teori om skoleudvikling. Teorien fortæller om, hvilke tiltag man skal foretage på ledelsesplan for at udvikle... Læs mere
Arbejdsbog A - Bogstavlæsebog.Bogstaverne gennemgåes to ad gangen over fire sider. Der er tre sider med decideret bogstavarbejde, hvor de to... Læs mere
Arbejdsbog B lægger - ligesom Arbejdsbog A - op til et omhyggeligt tilrettelagt arbejde med udvikling af den funktionelle bogstavkundskab og etablering af den første læsefærdighed.
Læsemesteren er en kopimappe, der består af små målrettede læsekursusforløb tilrettelagt på fem niveauer. Materialet gør det muligt for læreren at tilrettelægge læseundervisningen... Læs mere
Jørgen Frost beskriver betydningen af børns sproglige bevidsthed og giver gode råd om, hvordan læseundervisningen kan tilrettelægges, så både svage elever... Læs mere
En letlæsningsbog om Danmarkshistorien. Bogen er en del af en serie på 5 bøger, der henvender sig til børn i indskolingen - i alderen 5-8 år. Lixtal 19. Man følger Freja og Eskil... Læs mere
En letlæsningsbog om Danmarkshistorien. Bogen er en del af en serie på 5 bøger, der henvender sig til børn i indskolingen - i alderen 5-8 år. Lixtal 19. Man følger Freja og Eskil... Læs mere
En letlæsningsbog om Danmarkshistorien. Bogen er en del af en serie på 5 bøger, der henvender sig til børn i indskolingen - i alderen 5-8 år. Lixtal 19. Man følger Freja og Eskil... Læs mere
En letlæsningsbog om Danmarkshistorien. Bogen er en del af en serie på 5 bøger, der henvender sig til børn i indskolingen - i alderen 5-8 år. Lixtal 19. Man følger Freja og Eskil... Læs mere
Skriftsproget udvikles typisk i perioden fra det sidste år i børnehaven til det første år i skolen. Det er derfor afgørende nødvendigt, at der etableres et reelt og... Læs mere