Når lærere huskes af deres tidligere elever, er det typisk for deres begejstring og engagement, og for det overbevisende i deres måde at undervise på. Eller fordi de hos en elev fik... Læs mere
I august 2005 trådte gymnasiereformen i kraft. Lærerne blev pålagt at planlægge deres undervisning med udgangspunkt... Læs mere
DIDAKTIK OG KOGNITION giver en grundlæggende indføring i didaktikkens væsentligste temaer. Den henvender sig særligt til kommende lærere.Mange af de forhold, der ivrigt... Læs mere
Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler: Skoleledere og lærere styrer skoleudvikling Af Per Fibæk... Læs mere
Fire institutioner på Frederiksberg sætter de uddannelsespolitiske visioner og mål på dagsordenen. De forsøger... Læs mere
På trods af at danske børn generelt er glade for at gå i skole, er der stadig en del af dem, der oplever nederlag, fremmedhed og mangel på trivsel og udviklingsmuligheder. Den... Læs mere
Reformér folkeskolen grundlæggende! Ønsket er ofte formuleret, men sjældent med så megen vægt bag ordene som nu: Danmarks fremmeste... Læs mere
Hvor man tidligere typisk forbandt professioner med læger, tandlæger, advokater o. lign., har ikke mindst de nye professionsbachelorer fra især social-, sundheds- og... Læs mere