Statistik efter statistik beretter om stigende mistrivsel blandt unge. Unge, forældre, skoler, kommuner, psykiatri, politikere og mange andre... Læs mere
Komplekse interventioner. Udvikling, test, evaluering og implementering er den første danske lærebog om komplekse interventioner. Bogens indhold og kapitelopbygning er... Læs mere
30 år efter vedtagelsen af FN’s Børnekonvention er børn og unges deltagelse en cementeret målsætning både i politiske strategier og i det professionelle arbejde med børn og unge.... Læs mere
Begrebet praksisfaglighed blev til i 2018 som en politisk ambition i aftaleteksten ”Praksisfaglighed i Folkeskolen” og blev bl.a. forbundet med et ønske om at få... Læs mere
Denne lærebog omfatter udvalgte emner inden for landmåling i teori og praksis. Emnerne indgår ved undervisning i landmåling på Aalborg Universitet ved... Læs mere
I udskolingen og uddannelsessektoren mere generelt står spørgsmålet om unges motivation for... Læs mere
Denne nyskrevne lærebog henvender sig til nystartede ingeniørstuderende inden for byggeri og anlæg samt miljø og bioteknologi, og den giver den første grundlæggende indsigt i læren om... Læs mere
Talentidentifikation. Et begreb, som har aner til græske filosoffer, der dengang som nu handler om evnen til at identificere talenter til forskellige kontekster. Evnen til at... Læs mere
Hermann Schmitz er mest kendt for sin kropsfænomenologi og sin teori om følelserne som en slags rumligt udgydte atmosfærer. Schmitz har aldrig været udgivet på... Læs mere
Samtaleanalyse – i hverdagen og videnskaben sætter fokus på, hvordan man kan forstå og analysere samtaler. Bogen tematiserer samtaleanalyse kombineret med... Læs mere
Den franske litterat og filosof Georges Batailles tænkning er særegen og omgærdet med misforståelser og fordomme. Georges Bataille. Hulen, offeret og maleriet præsenterer og undersøger... Læs mere
Dialogisk aktionsforskning – i et praksisnært perspektiv giver indblik i, hvordan forskellige former for dialogisk aktionsforskning kan bidrage til... Læs mere