Appreciative Inquiry (AI) er en ny udviklingsmetode og -tankegang, som gennem læreprocesser tilfører både private og offentlige... Læs mere
En antologi, der stiller skarpt på kønsblindheden i pædagogikken: i relationerne mellem børn og voksen, i lovgivningen og i folkeskolens... Læs mere
Bogen er en hjælp til dem, der frygter – eller allerede sidder i – specialesumpen. Mette Bjørn har samlet sine egne og andres erfaringer med hurtig specialeskrivning og... Læs mere
Bogen og den medfølgende dvd viser, hvordan man støtter barnets udvikling, og hjælper det til at blive mere selvhjulpen. Forældre, pædagoger og politikere diskuterer indædt... Læs mere
Jamen, skal man ikke bare vente på at inspirationen melder sig? Jo, det kan man godt – men så kommer man ofte til at vente længe! Tekster skriver sjældent sig selv. Det at skrive er... Læs mere
Hvordan anvendes digitale medier i undervisningen? Hvilken betydning har det for de traditionelle roller som lærer og elev? Hvilke andre moderne... Læs mere
Community psykologi er her i Danmark et nyt område inden for psykologien. Et community er en social organisering, der har en vis grad af sammenhæng... Læs mere
I 'At fare vild – sammen' vises, hvordan man i arbejdet med voldelige og kriminelle unge i Grønland – i projektet MATU – vendte de lange... Læs mere
Noget tyder på, vi mangler redskaber til at eksistere på bølgelænge med vores postmoderne samtid. Vi er ikke udviklet til psykologisk, og for den sags skyld... Læs mere
Håndbogen berører spørgsmål som: Hvorfor vil jeg være pædagog? Hvordan er den første tid på seminariet? Hvad vil det sige at være studerende? Det er aldrig nemt at... Læs mere
Bogen er tænkt som grundlag til undervisningen i pædagogik og psykologi på social- og sundhedsuddannelserne. Ud fra en forståelse af det enkelte... Læs mere
»At blive et med sig selv« handler om at bruge sine medfødte potentialer, at kende sig selv, være glad for sig selv – i harmoni med sig... Læs mere