Denne bog er en selvstændig fortsættelse af bogen Aktive fortællinger, rim og remser – dialogisk læsning med børn. Udgivelsen indeholder 30... Læs mere
Oplevelsen af at være en del af en helhed - et vi - er altafgørende for børns trivsel og læring i skolen. For børn og unge med ADHD... Læs mere
Vi lever som mennesker i dyb afhængighed af hinanden - vi er hinandens udviklere og afviklere. Kvaliteten af vores relationer har radikal og... Læs mere
Forventningerne og kravene til læreres professionalisme er stigende – ikke kun hvad angår den enkelte lærer, men i høj grad... Læs mere
Hvordan kan skolens uderum anvendes i forhold til indlæring i matematik? Det er bogens formål at få lærere til at reflektere over, hvor og hvordan elever lærer de... Læs mere
Nyere forskning viser, at børns trivsel, udvikling og læring er tæt forbundet med kvaliteten af den kontakt, omsorg og opmærksomhed, børnene får fra deres... Læs mere
Sproget udvikles i interaktion med relationskompetente voksne. Denne bog udgør et praksisnært,... Læs mere
Problembaseret læring (PBL) er en pædagogisk model, som i de sidste tyve år har fået stor opmærksomhed inden for højere uddannelse rundt om i verden... Læs mere
Denne bog henvender sig til lærere, ledere og andet pædagogisk personale på erhvervsskolerne med det formål at tage feedbackbegrebet op til behandling. Hvad er det, hvad... Læs mere
Omdrejningspunktet for denne bog er mønsterbrydning, men som det vil fremgå, er mønsterbrydning et mangesidet og måske tvivlsomt begreb. I flere af bogens kapitler er selve... Læs mere
KRAP i skolen præsenterer KRAP - Kognitiv, Ressourcefokuseret og Anerkendende Pædagogik - som et naturligt pædagogisk grundlag for den inkluderende skole med metoder og redskaber, der kan... Læs mere
Inklusion er en kompleks opgave, som ofte beskrives som værende lærerens individuelle opgave. Men hvorvidt inklusionsprocessen lykkes... Læs mere